School(vakanties) - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu School(vakanties) - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

School(vakanties)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

26 Oktober 2011 | Nederland, Heerlen

Inmiddels is de eerste schoolvakantie voor Georgens aangebroken...Herfstvakantie.... Georgy vindt het maar helemaal niks. Hij gaat graag naar school en vraagt zelfs in het weekend wanneer hij weer naar de kindjes mag. Tja, dat geeft te denken zul je zeggen... Laten we het er op houden dat we best aardig zijn maar dat we bij lange na niet kunnen tippen aan alle Jullen, Kevinnetjes, Roosjes, Albaatjes, Rubentjes, Juliannen, Nayihimaatjes en stoeren Finnen...
Anyway als je dan ook hoort en ziet hoe de dagprogramma’s er op school uitzien dan snap je wel waarom het dolle pret is. Juf Maril, Sonja en Daisy knutselen, zingen en swingen er flink op los. Complete expositie’s, themaweken en uitstapjes naar de bibliotheek, ze draaien hun hand er niet voor om. De expositie in de klas was echt overweldigend; onze zoon had een boek geschreven, schilderijen gemaakt en tot slot zichzelf in een superman omgetoverd en dat terwijl hij volgens de juf, het liefst alleen maar op de speelmat vertoefd. "Het is dat hij van mij zijn werkjes moet maken anders speelt hij het liefst de hele dag" meldt de opperjuf. Wat vreemd ook dat je als 4 jarige wilt spelen in plaats van werkjes maken…!

Spelen daar draait het momenteel helemaal om. Inmiddels is Georgens op een leeftijd dat het ook al lukt om samen met kindjes te spelen. Niet alleen op het schoolplein en in de klas maar ook na school wil Georgens graag bij zijn vriendjes zijn. Een paar weken geleden werd Georgens voor het eerst bij een vriendje thuis gevraagd ! Hij vond het helemaal geweldig. Al snel volgende een uitnodiging retour. Papa Maurice vond het nog de grootste uitdaging om de 2 mannetjes een beetje door hun spel (lees korte spanningsboogjes) heen te leiden. De jongens vlogen van de knutselactiviteiten, naar de spellen, de auto’s en van buiten weer naar binnen.

De keer dat een jongedame bij ons haar opwachting maakte ging het heel anders. Georgens kwam galant met het tasje van Alba aan de ene hand en de dame in kwestie aan de andere hand aangelopen. Het spruitje keek daarbij verguld en hield haar roze zonnebril kek in haar kleine knuistje. Thuis aangekomen hing Georgens keurig eerst zijn eigen jas aan de kapstok en draaide zich vervolgens om en hielp Alba uit haar jasje. Ook deze belandde keurig op een haakje. Ik stond het geheel geamuseerd gade te slaan. Aan tafel, knabbelend aan een fruitje, probeerde Georgens haar steeds aan het lachen te maken. Ze speelde het spel perfect… de prinses sloeg haar oogjes een beetje verlegen neer en lachte vervolgens vol overgave en een tikkeltje aanstellerig om zijn indrukwekkende acts…Zij 3 en hij 4…het leek wel een eerste date… echt waar….om te gillen!Ze speelden vervolgens 1,5 uur lang aan tafel met klei...en namen afscheid met een kus.

Maar goed we vinden dat we toch ook wel redelijk ons best doen om de weekenden aardig door te komen zo met z'n drietjes. We trekken er graag op uit soms met vrienden of familie. Laatst nog kwam Neef Keez een dagje op bezoek. Geweldig genoten hoor die twee boefjes bij elkaar. Al wekenlang konden we niet langs Hoeve de Aar rijden of achter in de auto riep weer iemand wanhopig wanneer gaan we nou eens “GOALEN”….????? Het speelafspraakje met neef Keez was een mooie gelegenheid. Ook deze 5 jarige knapperd sprak enthousiast van een potje “GOALEN” (hoe komen ze er bij)??? We hadden zelf ook wel zin in een potje bowlen dus Hoeve de Aar werd de uitvalsbasis.

Op zaterdagmiddag vielen we met onze neus in het zogenaamde discobowlen. We konden ternauwernood de banen herkennen. Het leek echt wel een disco met sensationele lichteffecten, animaties en loeiharde muziek. De jongens vonden het “vet”. Ze maakten enthousiast een sliding op de baan en brachten hun “goot”in stelling. We moesten regelmatig een glimlach onderdrukken wanneer we ze weer met een verwrongen snoetje, luid puffend een bowlingbal zagen sjouwen. Natuurlijk wonnen ze beiden ja, ja, dat kan en mag nog als je 4 en 5 jaar bent. ;-)

En zo maakten we de afgelopen weken heerlijke wandelingen, gezellige uitstapjes, bezochten we lieve vrienden en familie en genoten we van een prachtige herfst…. De blaadjes kleuren inmiddels, het wordt alweer wat kouder, de dagen korter en de nachten killer….