Monday Monday - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Monday Monday - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Monday Monday

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

09 November 2009 | Nederland, Heerlen

Goodevening everybody!
Georgens lag gisterenavond om 20.30 uur te pitten en dit keer ging het inslapen wonderbaarlijk goed! Om 19.30 uur naar boven gegaan en verzorgd. Mama heeft nog een paar keer de routing van en naar de slaapkamer gelopen. De speeltjes aangewezen op de weg ernaar toe en vervolgens, alle knuffelbeestjes in het slaapkamertje welterusten gewenst alvorens Georgens op het matrasje werd gelegd. Hij keek mama heel lief aan en gebaarde haar om naast hem op het matrasje te gaan liggen. Mama is toen lekker dicht tegen hem aan gekropen hen heeft hem goed ingestopt en vastgehouden. Met z'n hoofdje naar de muur gericht probeerde onze kanjer de slaap toen zelf te vatten. Dat duurde zo'n 20 minuutjes en om 20.30 kon ik hem met een gerust hart achter laten. Vannacht om 02.00 uur stond hij williswaar weer aan ons bed maar enkele minuten later konden we hem ook weer slapend terugleggen.

Om 07.30 uur maakte hij mij wakker met de mededeling dat hij "kaka" gedaan had. Inderdaad... dat was onmiskenbaar; de geur drong met een niet te vermijden intentie mijn nog slaperige neusgaten binnen. Papa hield zich slapende, ja,ja...! Georgens maar meteen verschoond en net toen ik hem weer op de grond wilde zetten zij hij weer "kaka" en inderdaad een tweede poepluier had hij er meteen achter aan geproduceerd. Ik verschoonde hem natuurlijk direct weer en net toen ik de 3e luier aan het omdoen was zei hij weer "kaka". Ik keek hem vol ongeloof aan en maakte de luier los. Inderdaad uit die kleine bruine billetjes kwam weer een drol! Snel dichtmaken en even wachten tot de productie afgerond was. Pfffff.... dan maar meteen even heel goed wassen en aankleden want nu was ik natuurlijk meteen ook echt goed wakker. Papa inmiddels ook, dus die ging alvast met Georgens het ontbijt maken. Een activieve start van deze morgen zullen we maar zeggen ;-)

Na het ontbijt had Georgens niet echt veel zin om te spelen. Nadat hij z'n eerste tekening gemaakt had en al z'n speelgoed uit en in de kist gepakt had nam hij mijn handtas en wees hij naar buiten. "Even denken... wat gaan we doen.... "Weet je wat Georgens" "We gaan in de tuin bladeren opruimen en papa gaat de ballonnenboog voor de huisdeur afbreken want de ballonnen hangen als slappe... je weet wel ;-) een beetje zielig in de wind te wapperen." Georgens en mama trokken hun laarzen aan en gingen aan het werk. Handig hoor zo'n hulpje. Als je het goed aanpakt dan gaat het als een tierelier. Mama harkt de bladeren bij elkaar en Georgens gooide ze in een vuilniszak. Toen de zak vol was bond ik hem dicht en Georgens sleepte hem naar het eind van de tuin. De trapjes af droeg ik ze weer en Georgens sleepte ze vervolgens door de werkplaats naar de voorkant van het huis. Hij vond het helemaal geweldig en wij waren reuze trots op hem!

Om 12.30 uur hadden we toch zeker wel een lunch verdient. Papa maakte heerlijk een gebakken eitje. Helaas dat was aan Georgens niet besteed hij haalde z'n neusje ervoor op.

Toch zorgde Georgens ook voor een actieve bijdrage aan ons middagmaaltje hij bleek een rasechte entertainer. Schijnbaar had hij gisteren toen papa met hem het Zandkasteel zat te kijken zijn vader zien knikkebollen. Hij speelde dat tafereel vandaag aan tafel exact na! Langzaam sloot hij z'n oogjes en liet z'n kin op de borst vallen, vervolgens deed hij alsof hij even wakkerschrok om vervolgens weer met z'n hoofdje op zij zogenaamd in slaap te vallen. Echt om je ziek te lachen. De tranen rolden over mijn wangen van het lachen. We kwamen echt niet meer bij. Georgens genoot van z'n applaus en deed de act nog een paar keer dunnetjes over waarbij ik hem smeekte om te stoppen omdat ik bang was het in m'n broek te doen.

Na het eten vonden we het tijd voor een echt middagdutje dus bracht Maurice Georgens naar boven. Maar onze zoon had hier helemaal geen zin in. Zelfs in het grote bed met papa samen slapen kon hem niet verleiden en na 20 minuten stonden de mannen weer beneden. Mhmmmm dat was minder misschien bracht het Zandkasteel uitkomst. Samen lekker op de bank... wij vonden het reuzeslaapverwekkend Georgens alleen maar leuk. Om 15.00 uur was het over met de rust. Georgens kwam nu met de luiertas aangelopen en vond het tijd voor actie. Even buienradar geraadpleegd het moest lukken om even droog naar de AH te lopen en weer terug. Hup de buggy mee en naar buiten. Natuurlijk stond onze vriend weer met een brede glimlach bij de Volvo helaas ook nu werd het lopen en dat was toch minder vond hij. Na een aanloop van 5 minuten toch onderweg richting de stad.

Boodschappen doen met Georgens bij de supermarkt was vandaag best lollig dat zullen we denkelijk in de toekomst niet vaak meer zeggen. We hebben hem in de buggy helemaal volgeladen met boodschappen ons mannetje werd helemaal bedolven onder het wc-papier, keukenrol, etenswaren etc. En hij gierde het uit van het lachen, wij ook!
Op weg naar huis werd het toch een sprintje trekken want er vielen dikke druppels. Thuis aangekomen zagen we dat de kleine kruidenier in slaap was gesukkeld. We hebben hem compleet met jas en muts op de bank gelegd en zijn er zelf maar naast gaan liggen om even een uiltje te knappen. Om 17.00 uur hebben we onze vriend na een uurtje pitten toch maar wakker gemaakt om niet helemaal uit het ritme te raken.

Toen hebben we lekker samen gekookt en wilden we eigenlijk gezellig even skypen helaas was niemand on-line!
volgende keer beter! Dan maar gezellig in bad ook leuk hoor.

Welterusten allemaal!

Liefs,

Maurice, Georgens en Mireille

• 09 November 2009 - 18:24

Henry & Christel:

3x kaka...oeps!! Werk aan de winkel.
    Leuk de foto's samen met nichtje Kieke.
    Ook wij hebben een tuin mét bladeren, en een bosje..dat komt nog wel dat Georgens daarin komt harken samen met Walson.

• 09 November 2009 - 19:26

Anita Geuze:

Kan hij hier komen helpen?
    Heerlijk samen stoeien,geniet!

anita en bups

• 09 November 2009 - 21:35

Jeanne, Ron & Dilini:

Geweldig om te horen van act van Georgens, lijkt ons inderdaad lachen.
    Jammer dat we niet on-line waren.

Liefs de Siesterwieten XXX

• 10 November 2009 - 08:17

Tom, Ingrid & Co:

Flink hoor, dat hij dat zo zegt 'kaka'!
    En wat geweldig dat hij Maurice imiteert!! Wat zouden we graag muis zijn geweest tijdens dat spectakel!
    Geniet van elkaar!

Dikke kus vanuit Bree X

• 10 November 2009 - 11:39

Paul Pat En Djoun:

Hallo daar,

Papa's kunnen inderdaad heel goed blijven liggen, vraag maar aan Patries haha. Georgens is dus een goede entertainer. Dat herkennen we ook. Daar ik 40 ben geworden en Patries vanavond al naar de Chippendales (kadootje voor collega)gaat zal ik mijn Skype vanavond aanzetten.
    Misschien tot vanavond. Groetjes aan Papa,mama en de kleine man.

• 10 November 2009 - 13:32

Marga Theo Mergeline:

Oh wat leuk om te lezen hoeveel plezier jullie samen hebben. Super dat we zo mogen meegenieten.

Liefs Marga, Theo en Mergeline

• 10 November 2009 - 18:18

Roger En Monique:

Voor papa's zijn de dagen natuurlijk extra intensief. Ik kan me dat als man wel voorstellen. Je draagt uiteindelijk eindverantwoording als beschermer en bewaker van de "zwakke" geslachtjes;). Iets waar veel mensen geen rekening mee houden. Is niet erg als wij mannen ons maar snappen. Maurice, neem je rust, je hebt het verdiend kerel!!!! Ik ga dadelijk ook even liggen, dan kan Moni de afwas doen. Als ik dan wakker ben zet ik wel de tv aan. Ik ben natuurlijk ook de beroerste niet.

Wel super om te om het dagverloop te volgen. Kaka is erg vermakelijk.

Groeten,

Roger en ook Moni