NOODOPROEP! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu NOODOPROEP! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

NOODOPROEP!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

28 November 2010 | Nederland, Heerlen

WIJ ZOEKEN MENSEN DIE ONS IN HAÏTI WILLEN HELPEN

WIE WIJ ZIJN EN WAT WIJ DOEN:
Wij zijn Rob en Anne-Marie van ziekenhuis Passe Catabois in Haïti, waarmee we een gebied van 700.000
mensen bestrijken. Een ongekend aantal met ons kleine ziekenhuis en zeer beperkte personele bezetting.

Naast het ziekenhuisgebeuren hebben we o.a. ook een huisjesproject, waarbij we huisjes bouwen voor
Haïtianen die het het meest nodig hebben.

Zoals velen van u weten, blijft het land Haïti weinig bespaard. Na de orkanen van 2008 was er dit jaar de
aardbeving die ook bij ons, ondanks dat we niet direct getroffen werden, nogal wat extra toestroom van
patiënten en personen uit het getroffen gebied gaf.

De cholera-epidemie was er in ons gebied in Haïti,Passe Catabois, eerder dan in Port-au-Prince. Anne-Marie was al snel besmet met cholera, maar door een snelle en adequate aanpak, is ze daar spoedig van hersteld. Op dit moment werken Anne-Marie en een andere arts, Michael, allebei 1 week dag en nacht en de week erna de dagdienst.

Ze slapen in de operatiekamer in het ziekenhuis. Het is enorme uitputtingsslag, die niet valt vol te houden. We zijn nog niet
over de piek van de cholera-epidemie heen. Bovendien zullen Michael en Esther (de vrouw van Michael) op 12 december a.s. voor een korte tijd naar Duitsland vertrekken.

Ik, Rob, ben op dit moment in Nederland, wachtende op de paspoorten van onze kinderen, terwijl Anne-Marie, Michael en Esther in Haïti bedolven worden onder
het werk.

Ik hoop snel weer in Haïti te kunnen zijn om te helpen, maar ben geen dokter of verpleegster. Ik kan hand- en spandiensten verrichten en hou me
daarnaast bezig met de logistiek en het huisjesproject. Ik probeer vanuit hier met alle middelen die ik kan bedenken, hulp te bieden.

Onze dochters gaan ook mee terug naar Haïti, voor hen hebben we een onderwijzer(es) daar nodig voor langere tijd.

WIJ ZOEKEN (en hebben het meest dringend nodig):

- een timmerman

- een loodgieter

- een electriciën

- een schilder

Verder alle mensen die zich hier denken nuttig te kunnen maken.

Wij doen een zeer dringend beroep op u. Help ons alstublieft mee in het vinden van mensen die iets

zouden kunnen betekenen en zich realiseren dat de betreffende werkomstandigheden zwaar zijn. Wij
hebben deze mensen keihard nodig om ons te ondersteunen om de zwaarbeproefde Haïtianen te kunnen
blijven helpen...

Rob Hulshuizen (neem contact met mij op via telefoonnr. 026-4743339, e-mail Hulshuizen@hetnet.nl)

Websites: www.anne-marie-haiti@blogspot.com www.passe-catabois.org

• 03 December 2010 - 19:08

Susan Robison:

I am emailing from J/P HRO and are running a Helicopter delivery service. Wondering if you have any needs for Cholera care supplies. We are willing to find supplies and drop them off to you via helicopter. Please provide a contact name (preferably who speaks English) and phone number or reply to this e-mail. We will also need your GPS coordinates and a time the helicopter can meet you. This service is only available Thursday Dec. 2 through Tuesday Dec. 6. Please provide...

List of supplies
    Contact information
    GPS Coordinates or description where the helicopter can land.
    Time to meet.

Regards,