Even bijkomen van de kerstdagen! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Even bijkomen van de kerstdagen! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Even bijkomen van de kerstdagen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

30 December 2009 | Nederland, Heerlen

De laatste dagen proberen we een beetje bij te komen van de kerstdagen! Hoe kun je hier nu zo moe van worden vragen wij ons steeds maar af. Eigenlijk weten we het antwoord wel. Het zijn niet alleen de drukke kerstdagen maar ook de dagen daarvoor waarin we de keuken hebben verplaatst, veel gedoe hebben hadden met de adoptiestichting en natuurlijk de kerstvoorbereidingen moesten treffen. Dit jaar gelukkig met Georgens erbij maar dat is natuurlijk ook even wennen wat drukte betreft ;-).

Maandag voelde mama zich een beetje grieperig en zijn de mannen lekker samen een wandeling gaan maken rond de Weltervijver. Fijn naar de eendjes kijken en even een frisse neus halen.'S middags zijn ze samen de stad in gegaan! Kleine Georgens is net zo verzot op schoenen als zijn ouders! Hij roept nog steeds (denken wij) het creoolse woord hiervoor;"Talla"/schoenen, gevolgd door een enthousiast ooooohhhhhh!! En wil zelfs meehelpen in de verkoop (zie foto's!! ). In sommige ( schoenen)winkels is hij zelfs al een bekende Heerlenaar. Met de bakker is hij beste maatjes want die deelt snoepjes uit. Bij de slager is natuurlijk een schijfje worst favoriet.

Dinsdag voelde moeders zich weer een stukje beter en wilden we heel graag een bezoekje brengen aan Continium, de oude werkplek van Mireille maar vooral een leuk kindermuseum! Jammer, dat Diana en Iris niet meekonden. Dat had nog leuker geweest. Continium was een hele belevenis voor Georgens. Er is zoveel te zien en te doen. Voor kleine kindjes hebben ze sinds kort ook een speciale speelhoek ontwikkeld met heel veel muziekinstrumentjes, ontdekhoeken en computerspelletjes! Georgens heeft zich er uitstekend vermaakt. Als afsluiting zijn we nog poffertjes gaan eten bij Bits & Bytes, het museumrestaurant. Uiteindelijk was de batterij echt leeg bij onze kleine robot. Ons tweede uitstapje hebben we toen maar verplaatst en hebben onze mannetje maar snel in bed gelegd. Om 16.00 uur werd ons mannetje pas wakker. We hebben de rest van de middag nog gepuzzeld en gespeeld.

Ook het spel van Georgens ontwikkelt zich nu met grote stappen. Hij kan nu ook samen met ons puzzels maken. Hij speelt soms situaties na die hij bijvoorbeeld bij het Zandkasteel gezien heeft. Legt een pop in zijn vrachtauto of met de kassa speelt hij winkeltje en scant druk van alles en nog wat. Muziekinstrumentjes en ballen gooien blijven ook nog steeds favoriet. Maar ook de muziekboekjes, met dank aan Vivianne/Jan en Ron en Jeanne ;-), vindt hij erg leuk. Boekjes voorlezen voor het naar bed gaan lukt nu ook. Papa beer en mama beer en Rikki in de sneeuw zijn lezen we keer op keer. De eerste weken had hij daar absoluut geen geduld voor. Georgens heeft sinds kort een deel van een kast in de woonkamer gevuld met zijn speelgoed en dat vindt hij prachtig. Hij kan er zelf spulletje in en uit pakken en we leren hem dat hij regelmatig moet opruimen. Dat lukt de ene keer beter dan de andere keer maar dat komt allemaal wel.

Vandaag, woensdag zijn we samen met Ellis en Kieke even de stad ingelopen maar het was een kort bezoekje. Kieke-muis was een beetje moe. We hebben lekker alvast wat gebak gekocht voor morgen en we zijn even een kopje koffie gaan drinken bij het Glaspaleis. Thuisgekomen is Georgens lekker een middagdutje gaan doen en konden wij nog even wat administratie wegwerken. We hebben nog steeds het gevoel dat we de zaken niet helemaal op de rit hebben. De dagen vliegen voorbij en normaal doen we 100 dingen op een dag nu lijkt het alsof we nog niet de helft voor elkaar krijgen.

Schijnt ook heel herkenbaar te zijn hoor ik van andere (adoptief)ouders.....Inmiddels hebben we ook ervaren dat het tillen, dragen en oppakken van een kind van 12 kg. een kleine aanslag is op je gestel. Kun je RSI krijgen van een kind tillen ?!
Dan ben ik daar niet ver vandaan geloof ik. Maar ik heb het er graag voor over hoor;-)'S middags hebben papa en Georgens nog een bezoekje gebracht aan oma Tonnie in Sittard. En zo zijn we alweer beland op 30 december!

We maken ons langzamerhand klaar voor het nieuwe jaar….nog enkele uren tot 2010

• 31 December 2009 - 10:08

Tom, Ingrid & Co:

Lieve Mireille, Maurice en Georgens,

Het blijft heel erg leuk om jullie verhalen te volgen! Schitterend!
    We wensen jullie een gezellig uiteinde en een fantastisch begin! Dat al jullie grote en kleine dromen uit mogen komen in 2010!!

xxxx

• 31 December 2009 - 13:35

Walson / Sonnyboy:

Jullie maken al genoeg uitstapjes, en Georgens geniet zichtbaar van schoenen tot de pet-scan.
    Nog een paar uur van het oude jaar en wat heeft 2009 ons toch véél gebracht.Bij ons alles lekker als een puzzelstukje in elkaar gevallen, dus vanavond om 24.00 uur laten wij de chapagne KNALLEN!!!

Wat willen we ons nog wensen voor 2010?
    Dat we lekaar allemaal weer gezellig met de kids mogen zien.

xxx De driej van Gelaen.

• 05 Januari 2010 - 08:22

Harrie Schlechtriem:

Mireille, Maurice en Georgens,

Veel geluk en liefde voor 2010.

Harrie