Sinterklaas 2 - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Sinterklaas 2 - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Sinterklaas 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

06 December 2009 | Nederland, Heerlen

Twee dagen Sinterklaas! Maar goed dat Georgens hier nog geen bal van snapt. Hij slaapt er in ieder geval niet slechter op! Vanochtend stond hij keurig pas om 8.00 uur naast ons bed, nog even in ons holletje samen naar de Belgische Sint (met Bart Peters, in zijn jonge jaren) gekeken heel amusant! Toen gezellig samen ontbijten. Nadat Georgens zijn boterham en een bord pap op had mocht hij nog een cadeautje van oma Akkie uitpakken. Een prachtige adventkalender met chocolaatjes! Wedden dat het principe van de deurtjes er binnen enkele dagen inzit ;-)

Na het ontbijt snel gewassen en aangekleed en net voor de buien uit een frisse neus gehaald. We liepen langs de beestjes in het park die Georgens erg boeiend vindt. Nu maken we ook de geluidjes erbij, geholpen door de beestjes zelf en dat is natuurlijk helemaal leuk. Na een uurtje blijkt onze rakker in slaap gevallen te zijn en wandelen we rustig nog even verder. Thuisgekomen laten we hem in de buggy. Nog even verder slapen tot hij vanzelf wakker wordt en dan!!!! Zijn er heerlijke pannenkoeken, nog over van gisteren maar nog net zo lekker. We smullen er alledrie van. Zo nu nog even douchen en spelen en dan op naar Sittard. Georgens natuurlijk weer in pietenpak op weg naar de andere pietjes.

Bij oma Tonny zitten de neefjes al vol ongeduld te wachten. Zou de Sint en zijn Pieten aan hen gedacht hebben? Vast wel! Er wordt hard gezonden en dan... de bel gaat en als Kaj en Finn bij de deur gaan kijken liggen er allemaal cadeautjes op de deurmat. Wat een feest de jongens dragen snel alles naar binnen en kunnen haast niet wachten met uitpakken. Wat geweldige geschenkjes heeft de Sint toch allemaal uitgezocht. Die wist precies wat er op het lijstje stond bij al die lieve rakkers.
Er wordt druk gespeeld met alle nieuw speelgoed. Georgens is nog het meest blij met de mooie loopwagen die hij van neef Keez mag overnemen. Hij gaat er achterstevoren op zitten en rijdt dan achteruit, ook dat kan natuurlijk ;-)

Het Sinterklaasfeest wordt afgesloten met frietjes en ijs toe en die gaan er nog in ook naast al die lekkere koekjes en snoepjes. Georgens eet voor het eerst een ijsje en hij geniet er zichtbaar van. Ik moet het hele bakje goed leeg schrapen en eigenlijk lust hij meer!

Wat een feestweekend en het houdt maar niet op want morgen is er weer feest want dan is Dilini jarig! Dilini dilicious wordt 2 jaar en Georgens weet het precies. Ik heb 2 pakje klaarliggen voor de kleine prinses en vertelde vandaag dat deze voor Dilini zijn. Georgens pakte meteen de foto met Dilini erop die aan het welkomstgeschenkje van Dilini hangen en wijst op de kleine meid. Hij weet me elke keer weer te verrassen met de dingen die hij toch al weet en onthoudt. We staan er steeds weer versteld van.

• 07 December 2009 - 08:50

Tom, Ingrid & Co:

Wat een geweldige feestverhalen... zalig toch?? Puur genieten!

xx

• 07 December 2009 - 12:56

Pat:

hallo Mireille! Leuk om jullie verhalen (en geluk) te lezen!
    Veel succes en geluk samen.