Vrolijke vrijdag - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Vrolijke vrijdag - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Vrolijke vrijdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

13 November 2009 | Nederland, Heerlen

Zo daar zijn we weer! Maurice verzorgd nu net Georgens naar bed! Ben benieuwd of hij een nieuw record gaat vestigen. Ik zit met een glaasje wijn achter de computer het weekend alvast in te luiden. Vanochtend om 04.00 uur kreeg ik bezoek aan bed. Twee witten oogjes keken mij in het donker vragend aan. Aangezien papa in diepe slaap was kwam Georgens maar naar mijn kant doorgelopen. De dekens werden opzij geschoven en de blinde passagier kon aan bord komen. Ik nam me nog zo moedig voor om hem na 5 minuten terug te leggen maar voor ik het wist waren we alletwee weer ingeslapen. Toch kwam ik die nacht nog regelmatig op dit plan terug aangezien ik dan weer een knie in mijn borst voelde porren, vervolgens weer een slap handje op mijn neus voelde rusten en vervolgens werd mijn hoofdkussen weer gekaapt. Maar om het in Gerard Joling z'n bewoordingen uit te drukken " ik had er de kracht niet meer voor"!

Vanochtend stond een kennismakings bezoekje aan de huisarts op het programma. Dr. Marc Weyts is onze nieuwe huisarts in Heerlen en het leek ons allemaal een goed idee om bij thuiskomst de mannen snel kennis met elkaar te laten maken. Dr. Weyts stelde een paar algemene vragen en wij vroegen nog naar de vaccinatie over de Mexicaanse Griep. Daar kregen we een vrij algemeen antwoord op. Alle artsen laten de keuze bij de ouders dat hoort natuurlijk aan de ene kant zo aan de andere kant is en blijft het een moeilijk dilemma, wat te doen. Eigenlijk wil je al die troep niet in het lichaampje maar gebeurd er iets met je kindje dan verwijt je jezelf dat je niet gevaccineerd hebt...
Daarnaast vroegen we de doktor om ook nog even de oortjes van Georgens te controleren. We hadden nl. het idee dat er iets aan de hand was en dat bleek ook zo te zijn. Ze zaten goed verstopt. Even druppelen dus en over een dikke week nog eens laten kijken of ze schoon zijn. Kijk dat is natuurlijk gewoon de reden dat Georgens soms niet luistert ;-)

Na het bezoek aan de huisarts zijn we doorgereden naar het Atrium ziekenhuis waar we de longfoto moesten laten maken en de ontlasting moesten afgeven. Dat ging wederom goed. Voor de foto mocht Georgens z'n rompertje aanhouden en hij bleef na een paar pogingen lief stil staan. Op 8 december kunnen we bellen voor de uitslag van de ontlasting en het bloed. We zullen zien wat daar allemaal uit gaat komen. Voor zover we kunnen beoordelen gaat het nu goed met ons mannetje. Hij eet goed, drinkt goed, slaapt (soms) goed, plast en poept dat het een lieve lust is en verder is hij een vrolijk en levendig boefje.

Na de lunch zijn Georgens en Mireille lekker bij Ellis en Kieke op bezoek gegaan in Kerkrade. Maar eerst moest er nog een autostoeltje in de auto van Mireille geplaatst worden. Georgens stond het allemaal van een afstandje te bekijken en riep om de 2 minuten 'papa' zooo schattig! Toen heb ik 'm maar op de achterbank gezet zodat hij alles wat papa deed goed kon volgen. Dat vond hij helemaal geweldig! Met het gevolg dat hij helemaal niet meer uit de auto wilde. Ik hoopte nog zo, dat de autorit Georgens in slaap zou wiegen. Nee hoor! De auto's op de weg waren veel te boeiend. Bij Kieke aangekomen hebben die twee lekker buiten gespeeld. Samen op de schommel, lekker met de bal spelen en even kijken bij het konijntje van de buren. De 2 zussen konden ook nog eens even bijkletsen dat is minstens zo belangrijk natuurlijk!

Om 16.00 uur waren we weer thuis en ook nu sliep de kleine man niet in de auto. Dan maar met papa naar de supermarkt. De twee mannen kwamen na een driekwartier terug. Het is dan zo leuk als Georgens de gang komt ingerold met de boodschappentassen en zijn Disney figuurtjes die hij bij de AH gescoord heeft. We zijn meteen maar gestart met koken. Georgens wilde heel graag even zonder luier lopen want het irriteert hem soms; dat klemmende pakketje om z'n billetjes! Zo liep hij lekker een half uurtje in zijn blote billetjes door de keuken met mij in het kielzog om ongelukjes te voorkomen ;-)!!

By the way, papa ging om 19.00 uur naar boven en kwam alweer met een big smile om 19.45 uur beneden! Een nieuw record! Ere wie ere toekomt. Een glaasje wijn papa?

Ciao!

MC2 en de schone slaper.

P.s Nog een paar leuke foto's van de aankomst in Dusseldorf die door hoffotograaf Jan weer super verzorgd zijn! Kunnen we nog even nagenieten!


  • 13 November 2009 - 20:02

    Anita Geuze:

    Wat een vrolijke vrijdag!En hij is en blijft een kanjer!!heerlijk jullie te volgen...

    gr anita,rinus en kids

  • 13 November 2009 - 22:44

    Tom, Ingrid & Co:

    Echt fijn om jullie verhalen te volgen, hij doet het echt goed, G.G.!!
    ...en jullie ook natuurlijk!

    xx

  • 14 November 2009 - 12:21

    Helen Van De TaiChi:

    wat een schattig manneke, genieten jullie er mar van. Hij is zo groot, dat zie ik aan mijn kleinzoon. Tot ziens op Snowworld, gr. helen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mireille

Het dagboek van Georgens Caubo wordt gebruikt om de adoptiereis vanuit zijn geboorteland Haitie naar zijn nieuwe thuisland Nederland te beschrijven voor alle familie,vrienden,kennissen en collega's.

Actief sinds 01 Maart 2009
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 242125

Voorgaande reizen:

30 November 2008 - 30 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: