De eerste ervaringen van Georgens op school. - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu De eerste ervaringen van Georgens op school. - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

De eerste ervaringen van Georgens op school.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

24 Augustus 2011 | Nederland, Heerlen

De eerste schooldagen zitten er inmiddels op voor Georgens. Van een ritme is nog niet echt sprake maar daar later meer over. De eerste schooldag was ons binkie goed bevallen. Juf Maril zei dat hij een flinke babbel had en dat hij wel 7 keer was wezen plassen! Dat kan kloppen, een bekend verhaal. Als Georgens ergens vreemd is dan bezoekt hij regelmatig het toilet. Misschien een kwestie van zenuwen of zeker willen zijn dat hij niet in zijn broek plast. Geen idee, maar we hebben dit al vaker teruggehoord van "oppassers". Zelf vond hij het leuk op school zei hij. Ze hadden niet "gesport" ( zo noemde hij dat zelf) dat vond hij wel jammer.Die nieuwe gympjes bleven dus in de tas.... Maar ze hadden wel getekend en buiten gespeeld. Hij zei dat Jules en Roos zijn vriendje en vriendinnetje waren die dag.

Op dinsdag ging Georgens ook voor het eerst naar de BSO. De kindjes worden dan bij school opgehaald en gaan dan te voet naar de lokatie. Ondanks het zomerse weer trof ik Georgens 's avonds binnen aan. Weliswaar met een andere broek dan hij 's ochtends aan had maar wel lekker aan het spelen met een van zijn nieuwe klasgenootjes. Een ongelukje zit in een klein hoekje. Je zal het maar tot de wc gered hebben en dan net voor de pot toch te laat zijn ;-) helaas pindakaas.
Later bleek dat hij niet eens zijn drankjes had opgedronken die hij in z'n schooltas had. Sowieso komt meer dan de helft van eten ook retour. Mijnheer zal het wel te druk hebben met kletsen.

Dit vermoeden werd vanochtend meteen bevestigd. Amper 2 dagen op school had hij vanochtend al heel wat praatjes zo vertelde Maurice. Georgens liep meteen het schoolplein op wilde eerst even zijn oude juf van Kakelbont Vavva knuffelen en toen zag hij vriendjes Jules. De twee pakten elkaar bij de hand en liepen zo de klas in. Toen bleek dat hun stoeltjes vandaag niet naast elkaar stonden werd dit beslist niet goed gekeurd door de heren. Dat moest even anders. Enkele ogenblikken later was de zaak weer als "van ouds" en begonnen de mannetjes met elkaar te stoeien. Papa Maurice zei toen maar snel dag en wenste juffrouw Maril veel succes!

A propos papa Maurice heeft het eerste deel van de week behoorlijk de vuurdoop gehad. Maandag haalde hij Georgens in de regen, op de fiets van school. Onze anti-regen Haitiaan wilde geen regenjas aan maar wel een plu boven zijn hoofd. Prima, maar helaas werden zijn armpjes na verloop van tijd een beetje moe en de plu zakte steeds verder tot hij plotseling tussen de spaken van de fiets kwam. Maurice maakte voor de ogen van een stel moeders een noodstop en moest toen ter plekke de plu tussen de spaken uit peuteren. Natuurlijk kreeg hij van de vriendelijke dames alle hulp aangeboden.... ;-)

Nee dan dag twee. Op tijd vertrokken, dit maal met de auto want papa had een vergadering om 9.00 uur. Geen parkeerplaats te vinden....komt ie toch nog als laatste de klas binnenvliegen met een zeer ontspannen en niet vooruit te branden Georgens gezellig keuvelend achter hem aan.

De woensdagochtend ging vast beter dachten we. Echt, we waren helemaal op tijd klaar met ontbijten. Ik had mijn mannen al gedag gekust en was op weg richting Maastricht. Alles liep op rolletjes volgens de overlevering totdat Georgens riep dat er iets in de schooltas lekte. Maurice had inmiddels een spoor van appelsap vanuit de keuken, door de kamer de gang ingetrokken. De inhoud van de tas was doorweekt net als de tas zelf! Sorry Marlon (die dit pronkstuk kado heeft gedaan)hij moet even in de was. Weer alles schoonmaken. Nieuwe tas zoeken en toch weer net te laat die klas in verzuchtte mijn "hubbie" vandaag een beetje moedeloos. Komt goed schat zei ik, vrijdag neem ik het stokje van je over! Tot zover de eerste helft van de eerste schoolweek van Georgens en zijn papa en mama.