De "hulp" van Unicef! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu De "hulp" van Unicef! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

De "hulp" van Unicef!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

03 Februari 2010 | Nederland, Heerlen

Voormalig vrijwilligster bij GLA en anderen vertellen:

Wij ontvangen nu zeer verontrustende berichten vanuit GLA omtrent de handelswijzen van UNICEF in Haïti ten aanzien van de tienduizenden ontheemde kinderen in Haïti. UNICEF laat deze in tentenkampen opnemen waar geen voedsel of medische verzorging is, waar geen dagbesteding, school of aandacht voor de kinderen is en waar nu ziektes als meningitis en darmaandoeningen de kop op steken als gevolg van de slechte leefomstandigheden en het met veel te veel mensen dicht op elkaar zitten onder slechte hygiënische omstandigheden.

Dit terwijl er nog kindertehuizen intact zijn, waaronder GLA, die klaar staan en plek hebben om de kinderen in een gebouw op te vangen, met eten, medische verzorging, aandacht en liefde. UNICEF staat hun opname in deze tehuizen echter niet toe, de argumenten waarom zijn onduidelijk. Men kan alleen vermoeden dat dit is omdat UNICEF naar buiten toe in controle wil zijn en kinderhandel wil voorkomen. Volkomen terecht, maar het gaat hier om kindertehuizen die reeds jaren Haïtiaanse kinderen opvangen en legaal bemiddelen in adoptie. Het zijn bij de autoriteiten bekende en gecontroleerde instanties, en die de huidige adoptiestop volledig onderschrijven. Hun primaire doelstelling op dit moment is het opvangen van ontheemde kinderen en hen verenigen met hun families. Het gaat om het belang van de kinderen, hetgeen UNICEF nu uit het oog verloren lijkt te hebben, op politieke gronden.

Wij verzoeken iedereen UNICEF aan te spreken deze weg te verlaten, en de ontheemde kinderen zo veel als mogelijk onder te brengen in de nog intacte kindertehuizen, waar zij veel beter kunnen worden opgevangen en verzorgd dan buiten in tentenkampen. In april vangt het regenseizoen weer aan in Haïti, voortzetting van dit beleid zal onherroepelijk tot vele extra doden leiden, waarbij de kinderen de zwakste slachtoffers zullen zijn.

Betty schrijft:
Ik maak me al de hele week druk om alles wat ik hoor. GLA probeerd het allemaal zo goed te doen. Dixie is radeloos.. Ze wil de kinderen zo graag helpen, maar wordt hierin tegen gewerkt. Ik kan me niet eens voorstellen hoe frustrerend dat moet zijn!!! Ik hoop dat hier snel verandering in komt..

Ook wij kunnen iets doen om Unicef ervan te overtuigen !!!

• 03 Februari 2010 - 21:32

Egelse:

Patries en Ik hadden van de week de neiging om het Unicef kraampje bij Ikea omver te duwen.
    De 2 oudere dames die het kraampje bemensten zagen er echter zeer gevaarlijk uit dus we durfden niet.
    Unicef heeft duidelijk geen idee waar ze mee bezig zijn. Schande.

• 04 Februari 2010 - 12:36

Janneke:

Tenenkrommend! Ze krijgen geen cent meer van me. Hoop dat de inzichten nog veranderen.