We reizen over 2 weken naar Georgens! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu We reizen over 2 weken naar Georgens! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

We reizen over 2 weken naar Georgens!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

10 Oktober 2009 | Nederland, Heerlen

Het is niet te geloven maar amper 5 weken nadat we uit de MOI zijn gekomen reizen we op 25 oktober af naar Haiti!

Donderdag 8 oktober hoorden we het goede nieuws dat het visum klaar was. We konden aanvankelijk al op 18 oktober afreizen maar door de vele open vragen die er nog waren rondom de reis is het verschoven naar 25 oktober. En dan is daar opeens die magische datum .......

Bijna 2 jaar nadat we hoorden dat Georgens onze zoon zou worden is dan het moment daar; we gaan hem halen! Een absoluut onwerkelijk idee.
Inmiddels zijn we natuurlijk in een sneltreinvaart alles aan het regelen.

Vliegtickets zijn inmiddels geboekt, ziektekostenverzekering zo goed en zo kwaad als dat gaat aan het werk gezet, reisverzekering wordt nu ook via de stichting geregeld en gisteren vielen eindelijk de formulieren voor de aanvraag van het adoptieverlof in de bus. Adoptie-ouders krijgen 1 maand adoptieverlof. Het is niet bijster veel maar alles is meegenomen op dit moment. We zullen absoluut de tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen en een gezinnetje te vormen. Het is ook niet makkelijk voor ons mannetje om zomaar weggeplukt te worden uit zijn vertrouwde omgeving en ook wij zullen moeten wennen aan het ouderschap. Maar we zullen er alles aan doen om Georgens een warm nest en een goede start te bieden.

Lieve vrienden en familie steunen ons ondertussen met raad en daad. De een komt strijken de ander komt met Luiers. Gisteren werd nog een wereldstekker en trialband telefoon bezorgd en werden we wegwijs gemaakt op skype. Filmcamera's en handige drinkbekers worden uitgeleend. En net zo belangrijk goede raad en praktische tips worden uitgewisseld. Dat is echt geweldig mensen!

En de uitvinding van de eeuw is toch wel Skype! Wat een lol beleven we momenteel aan het ervaring opdoen met beeldbellen!We hopen dat dit vanuit Haitie ook gaat lukken. Dat zou heel erg leuk zijn.

Inmiddels hebben we begrepen dat het weeshuis niet gebaad is bij kinderkleding dus iedereen bedankt voor het initiatief maar ze zijn op dit moment meer gebaad bij vitamines, babybad/verzorgingsproducten en lakens voor babybedjes.
Hier hebben we al het een en ander voor ingeslagen

Wordt vervolgd!!

• 10 Oktober 2009 - 18:36

Anitageuze:

eindelijk,wat een geluk.Op naar Haiti!Op naar kleine georgens.Heerlijk!!Na 2 jaar wachtten zal het ook voor hem allemaal anders zijn.

Alvast een goede reis en heel veel geluk samen!!

rinus,anita,mathijs,meike,judith en peterson geuze

• 10 Oktober 2009 - 18:56

Henry & Christel:

Wat een berichten van alle kanten komen ze zeker de afgelopen week!!
    Staat op de kalender vertrek 25 okt. terug...zondag 1 nov.

• 10 Oktober 2009 - 20:42

Roger En Monique:

Wat een super nieuws. 25 oktober richting Haïti.

Als jullie over Susteren vliegen, wordt er wel flink gezwaaid. Op de terugvlucht zijn we waarschijnlijk toch niet thuis;), dus dan hoeft het niet.

Georgens in Heale. Evena zal hem wel een afscheidskusje geven. Misschien smeert ze hem nog een boterham. Hebben jullie die zorg alvast niet.
    Schatten, het is jullie gegund; eindelijk samen, blijf genieten. Zöstere geniet mit.

Groeten,

Roger en Monique

• 10 Oktober 2009 - 21:56

Jan Vivianne En Kyra:

Yes...eindelijk mogen jullie Georgens gaan halen.
    Het is jullie zo gegund na die lange tijd van wachten.
    We zien elkaar vlgende week nog!!

Groetjes Jan Vivianne en Kyra oet Aelse

• 11 Oktober 2009 - 10:58

Ruben En Zo.:

Yoehoe wat een geweldig nieuws! jullie elastieke geduld wordt dan nu toch eindelijk beloond. En wat een geweldig kamertje krijgt die Georgens, dat hadden we ook niet anders verwacht met twee zo'n creatieve en lieve ouders

• 11 Oktober 2009 - 11:32

Ziggy:

Bonjour Papa et Manman Blanc de Georgens,

Ik ben blij voor de kleine Georgens dat hij al mee kan naar Nederland.
    Ikzelf moet nog wat belangrijke zaakjes regelen in Haiti maar dan kom ik heel snel achter hem aan.

Tot over 2 weken!

X

Ziggy Eliezer

• 12 Oktober 2009 - 11:46

Marga En Theo:

Hoi Mireille en Maurice,

Oh wat is het toch een heerlijk gevoel he. Bijna afreizen naar jullie lieve kleine schatje. Heel succes en plezier met alle voorbereidingen voor jullie grote reis naar Georgens in Haïti.

Heel veel liefs Marga en Theo

• 12 Oktober 2009 - 15:16

Jeanne, Ron & Dilini:

Ook hier vanuit Sri Lanka nogmaals, super de super geweldig. We zijn zo blij dat het eindelijk zover is. We zijn met Dilini de naam van haar aanstaande al aan 't oefenen. Moet lukken in die paar weken.

Liefs van ons Drie.

• 17 Oktober 2009 - 18:14

Cynthia En Remko:

dag schatten..

wat een superdesuper nieuws!
    Ik kijk 1 week niet en daar staat het, jullie zoontje komt mee naar huis!

Wij allemaal zijn zeer benieuwd en wachten nog eventjes mee.

Dikke kus

Cynthia en remko, faas en Lieve