Dolle donderdag! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Dolle donderdag! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Dolle donderdag!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

12 November 2009 | Nederland, Heerlen

Anita je had gelijk het is vandaag dolle donderdag ;-)Georgens sliep gisterenavond pas om 21.30 uur. Hij kon de slaap niet makkelijk vatten. Haalde bij papa alles uit de kast om maar niet in bedje te hoeven. Wel drie maal afscheid nemen van alle ruimtes en knuffelbeesten in huis, in bed uit bed, op de arm op schoot.... en uiteindelijk kwam het zandmannetje toch!

Vannacht kregen we tot 2 keer toe bezoek. Misschien heeft het ziekenhuis toch meer indruk gemaakt dan gedacht?! Inmiddels hebben we drie monsters van de poepjes verzameld en kunnen we morgen alles inleveren en de longfoto's laten maken. Vanochtend zijn we naar de GGD geweest. Dat was ook weer zo'n wazige instantie met een nog wolligere procedure. We moesten ons daar melden voor een TBC controle en de uitslag wordt dan doorgegeven bij de IND. Een verplicht nummertje bij adoptiekinderen. Nou wij dus maar een frisse wandeling ondernomen naar de GGD. Daar aangekomen hebben welgeteld 3 dames gekeken of op de armpjes van Georgens littekentjes te herkennen waren van een TBC prik. Ons mannetje liet het zich maar weer welgevallen en lachte lief naar de dames. Het is echt een charmeur en windt ze allemaal om de vinger. Een van de dames was helemaal weg van Georgens en zat de hele tijd aan hem te frunniken. Ik zag papa Maurice vanuit m'n ooghoek zich steeds meer opwinden over de ongevraagde en zeker niet professionele hand- tastelijkheden van deze overenthousiast oma. Haar oma status, zoals ze zelf aangaf was voor haar het excuus om maar te blijven wrijven, duwen, aaien en kraaien.
Met een diepe zucht van verlichting verlieten we het pand dan ook spoorslags nadat alle formuliertjes weer ingevuld waren.

Toen snel even de HEMA ingedoken voor wat rompertjes en daarna naar de Apotheek voor de ringworm zalf voor dat lelijke plekje in Georgens nek. Thuisgekomen lekker samen een boterhammetje gegeten en daarna wederom een poging gedaan om Georgens een middagdutje te laten doen. No way! Hij schreeuwde weer moord en brand en keek nog niet eens naar z'n bedje. Hij rende van de ene naar de andere kamer terwijl ik braaf op de stoel in z'n kamertje zat te smeken of hij misschien niet even op schoot wilde komen. Na 3 kwartier heb ik het maar opgegeven en heb ik hem voor het Zandkasteel gezet. In ieder geval even een halfuurtje rustig zitten dan.

Om 15.00 uur zijn we in de auto richting Sittard gestapt en jullie raden het al. Mijnheer sliep halverwege in en toen hebben we tot 16.00 uur met hem door de stad gelopen. Hij slapend in de buggy en wij een beetje shoppen. Toen gezellig naar oma Tonnie want daar kwamen Melianthe en neef Keez ook op bezoek. Dat was leuk om elkaar weer te zien. De twee neefjes speelden, nadat Georgens wat gewend was, even leuk samen. Wat is die Keez alweer groot als je die 2 naast elkaar ziet. Om 17.00 uur zijn we weer naar huis gereden en nam Maurice positie in achter de potten en pannen. Mama ging aan de slag met de administratie en Georgens speelde lekker even alleen. Vandaag stond schnitzel, gebakken aardappels en minispruitjes en worteltjes op het menu. Georgens genoot van de schnitzel en de aardappels maar schoof de spruitjes en worteltjes beslist aan de kant. Gek hoor ;-)

Na een lekker warm badje en een heerlijke massage met bodylotion, die Georgens steevast in zijn mond stopt, waar mama dan helemaal van flipt, ligt onze kanjer nu vanaf 21.00 uur lekker te slapen. Nog steeds niet de ideale bedtijd maar het lukt nog steeds niet het juiste ritme te pakken. Nu ja, morgen weer een dag. We proberen het gewoon opnieuw!

• 12 November 2009 - 21:49

Henk En Carin:

hallo jullie drietjes , wij lezen bijna elke dag het verslag over jullie , nieuw gezins-leven , erg leuk om te zien , hoe het bij jullie gaat ......
    Lijkt sprekend op alle gezinnetjes met kleintjes !!!!,,,,dus ,, het gaat prima bij jullie , ik zou zeggen , gaan jullie lekker zo door en alles komt goed, zeker weten,
    een knuffel ,kus van ons met lieve groetjes , tot ziens.

• 13 November 2009 - 07:39

Jeanne,Ron En Dilini:

Zo zie je maar weer wat indrukken doen op het slaapgedrag. Ben benieuwd hoe hoe hij nu geslapen heeft na het leuke (not) bezoek bij het GGD.

Liefs de Siesterwieten

• 13 November 2009 - 07:41

Cynthia:

Net zoals de vorige reactie kan ik alleen maar zeggen dat het hier net zo gaat als bij jullie hahahaha
    Lekker testen, ongein uithalen, lief zijn, wel eten niet eten enz...
    Helemaal goed gewoon!

Liefs Cynthia, remko, faas en Lieve

• 13 November 2009 - 07:50

Tom, Ingrid & Co:

Inderdaad zeer herkenbaar ;-) en wat dat ritme betreft: dat komt wel eens een keertje!

Veel liefs

• 13 November 2009 - 08:33

Patries:

Even een opmerking van praktische aard. Wij hebben dat inzamelen van de ontlasting op dezelfde manier als jullie gedaan, precies volgens instructie. Alleen wist het lab ons naderhand te vertellen, dat de poep zo vers mogelijk moest zijn, dus voor ieder drolletje apart naar het ziekenhuis. Sommige akelige beestjes zijn blijkbaar alleen te zien als ze vers geproduceerd zijn. Niet een geweldig bericht als reactie op een leuk verslag, maar wellicht een belletje naar het ziekenhuis waard. Wij zijn uiteindelijk een keer of 6 kunnen gaan inleveren.

Groetjes
    Patries, Paul en Djoun

• 13 November 2009 - 10:25

Anita Geuze:

ha ha

ik wist dat het dolle donderdag zou worden!Ha ha,gewoon heerlijk jullie te volgen!!wij zijn niet apart naar de ggd geweest,er is gewoon in het zkh een longfoto gemaakt.

gr anita en bups

• 13 November 2009 - 12:14

JAn Vivianne En Kyra:

Weer zo'n leuk verhaal.
    Wat betreft het slaaptijd....misschien is dit wel Georgens zijn slaapritme!!
    Het is voor ons OOO zo herkenbaar, Kyra sliep nooit voor 9 uur maar ook wel 's ochtends tot 9 uur.Ook wel erg lekker.

Fijne vrijdag Jan Vivianne en Kyra