Het regent cadeautjes! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Het regent cadeautjes! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Het regent cadeautjes!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

27 December 2009 | Nederland, Heerlen

Vanochtend konden we lekker rustig aan doen. De kerstbrunch bij Ellis zou pas rond 11.00 uur starten dus bleven we lang in bed stoeien en een beetje tv kijken. Daarna allemaal onder de douche, aankleden, inpakken en wegwezen.

In Kerkrade werden we hartelijk ontvangen en was de tafel al heerlijk gedekt. Onder de boom lagen weer pakjes. Kieke en Georgens zijn nog net iets te klein om echt te beseffen dat die pakjes voor hun zijn. Ze blijven er dan ook braaf vanaf totdat wij ze iets geven. Maar eerst genieten van de lekkernijen die op tafel staan. Georgens en Kieke smullen ook goed mee en alles de buikjes rond zijn is het tijd voor een eerste ronde cadeautjes!Georgens krijgt een kinder-laptop van oma zodat hij net als papa en mama af en toe achter het beeldscherm kan kruipen. Onder het motto "join the club" kan hij dus nu ook een muisarm ontwikkelen!

Kieke en Georgens spelen samen op de fiets van Kieke en aan het tafeltje met het serviesjes en de poppenwagen. Om 13.15 uur is het toch wel bedtijd voor ze en gaan we naar boven. Georgens wil niet in het grote bed van Ellis en Richard maar vindt het wel prima om op een matrasje op de grond te slapen. In eerste instantie hoort hij Kieke huilen en vraagt waar ze is maar dan is het Zandmannetje druk in de weer en valt hij lekker in slaap. Beneden worden de voorbereidingen voor een spelletje pokeren getroffen. We kunnen lekker met een stukje taart en een kop koffie er op los "bluffen"... maar ervaren Richard wint de "pot". Oma Akkie nam ook wel de nodige risico's maar we konden Rich niet aftroeven, helaas.

Rond 14.30 uur werden de kids weer wakker en gingen we verder met het uitpakken van de laatste cadeautjes. Traditioneel roepen we dan weer tegen elkaar dat het veel te veel is en dat dit niet meer mag! Wanneer doen we het dan gewoon eens ;-)!

Georgens spreekt de laatste dagen steeds beter. Zijn woordenschat is enorm gegroeid de afgelopen weken. Zelfs 2 woordjes achter elkaar zoals: lekker douchen, smakelijk eten, papa alstublieft, in de vaatwasser, in de prullenbak, welterusten mama,Ziggy thuis. Hij kent bijvoorbeeld al van een aantal dieren de geluiden die ze maken: Koe; boe, schaap; mheeehee, poes; miauw, tijger; grrrr, kip; toktoktok en hij ligt regelmatig in een deuk bij de grappen en grollen van het Zandkasteel! Hij schatert het dan werkelijk uit. Heerlijk is dat om te horen.

Eten gaat nu ook weer stukken beter. Hij eet meestal met de pot mee en is niet meer zo kieskeurig als de eerste weken thuis. Wel heeft hij tijdens het eten steeds de neiging om afleiding te zoeken in de vorm van liedjes zingen en dan de handjes van elkaar vasthouden of hij moet weer eens zogenaamd naar de wc. Meestal komt er dan niets en dan laten we hem ook gewoon even zitten...! Is goed voor de creativiteit zullen we maar zeggen ;-)

Kortom weer een heerlijke 1e kerstdag die we thuis afsluiten met een kip kerrie schotel. Het is al druk genoeg geweest deze 2 dagen voor ons mannetje. Morgen is er weer een intensief dagprogramma waar we lekker fit aan willen beginnen.
Het is namelijk bijna Ziggy X-mas! En daar verheugen we ons heel erg op.