Vrolijk Pasen! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Vrolijk Pasen! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Vrolijk Pasen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

05 April 2010 | Nederland, Heerlen

Voor alles een eerste keer zo ook voor de eerste paasdagen die Georgens in Nederland beleefd! In de aanloop naar Pasen hadden we al paastakken versierd en afgelopen week werden de eerste eitjes geverfd. Georgens zou mama daarbij een handje helpen. Ons hulpje werd het aanrecht geïnstalleerd, met om zich heen een aantal pannetjes met kleurstof erin. De gekookte eitjes dompelden we voorzichtig een voor een in de bakje op en neer. Dat klusje kon Georgens best goed klaren. Nadat ze een prachtig kleurtje hadden gekregen moesten ze ook nog afgedroogd worden. Dat mocht de hulp-paashaas ook zelf doen.

Voorzichtig drogen riep ik nog, maar Georgens depte wat al te enthousiast het eerste eitje droog. We hoorden een nadrukkelijk “krak, krrrrrakkkk, onder het velletje keukenrol vandaan komen…. En ja hoor… het mooie blauwe ei was aan de onderkant behoorlijk geplet…Geeft niets zei ik dapper en gaf hem een nieuw ei. Oeps dat natte ei was wat glibberig van het water en hop daar lag nummer twee geblutst en wel op de grond. O.k. weet je wat? Mama droogt en Georgens plakt plaatjes er op?! Goed idee vond de kleine man en drukte zijn eerste plakplaatje met ferme zwaai op zijn derde ei. Aaaiiiii, weer iets te hard! Het plaatje zat er op inclusief vingerafdruk van Georgens in het ei. Ach, wat maakt het uit oefening baart kunst. Bij het vierde ei ging het helemaal goed! Uiteindelijk hadden we 5 prachtige eieren voor in ons mandje!

Zondag was het tijd voor een zalige paasbrunch bij neefje Keez in Sittard. Daar stond een prachtige paastafel gereed met heerlijke lekkernijen. De 4 neefjes hapten eerst gezellig wat broodjes weg, alvorens ze tot de ontdekking kwamen dat er in de tuin bezoek was geweest van de paashaas. Weer of geen weer, de regen trotserend, renden de 4 bikkels de tuin in op zoek naar…? Ja op zoek naar wat eigenlijk vroeg Georgens zich af. Hij liep wat verdwaasd achter neefje Finn aan die al een aardige verzameling (chocolade)eieren in zijn handen had. Met wat hulp van oom Antoine zag Georgens ook nog her en der een verdwaald ei. Binnen werd de “buit” eerlijk verdeeld en bleek dat de paashaas ook nog een pakje op ieders bordje had achtergelaten. Finn vroeg zich af hoe dat nu kon en of iemand de paashaas gezien had :)
Toch nog maar even buiten kijken?!

De neefjes renden weer de tuin in en belanden uiteindelijk in de zandbak die stond opgesteld in het tuinhuis. De drie kleinste mannen trokken zich daar even hoog en droog terug en sloten de deur achter zich dicht. Toen ik na een half uurtje eens een kijkje ging nemen trof ik daar Georgens aan. Althans ik meende iets van mijn zoon te herkennen onder een dikke lading wit zand dat werkelijk overal van top tot teen aan hem vastplakte. Het kon niet anders of er waren emmers zand over dit zandmannetje heengegaan ;-) ! Ik viste hem uit de bak en hield hem even ondersteboven op het grasveld. Het zand stroomde uit z’n haren en kleren maar er zat nog net zoveel tussen zijn kroeshaar in z’n muts, schoenen, luier etc. Ik gaf het al snel maar weer op dit klusje moesten we straks thuis maar klaren.

Paasmaandag kwam eindelijk het lang verwachte lentezonnetje ons verwarmen. Georgens moest nog even bijkomen van eerste paasdag. Hij kroop om 8.00 uur nog even tussen ons in en snurkte ons nog een uurtje wakker. Om 9.00 uur vonden wij het welletjes en stonden op. Een heerlijke dag om er op uit te trekken. Al dagen vroeg Georgens of hij niet weer met Kieke mocht spelen. Bij het opstaan en naar bed gaan roept hij “mama, Kieke spelen”!

Op naar Brunssum dan maar voor een fikse wandeling op de heide en misschien zouden er ook nog wel wat lammetjes te zien zijn. Helaas geen lammetjes te vinden maar wel een pittige wandeling samen met nichtje Kieke en Ellis. De twee kids stapten zelf ook flink mee en verdienden daarmee dubbel en dwars een lekker bord poffertjes bij het restaurant van Natuurmonumenten. Even lekker genieten op het terras buiten, met uitzicht op de uit de winterslaap gewekte natuur.

De dag sloten we gezamenlijk af met een bezoekje aan de oma Caubo die gelukkig weer uit het ziekenhuis is en een dikke genezende knuffel van Kieke en Georgens kreeg.

• 05 April 2010 - 20:19

De Kloes:

Ook wij hebben paaseitjes geraapt in alle hoeken vd tuin al om 9.15 uur zondag! Walson vond het super leuk...en ook nog kadootjes vd paashaas?
    En maar eitjes KUPPE riep hij aan tafel.
    Kortom een hele bijzonder Pasen 2010, Eindelijk hij is er bij!!!Vandaag naar Piertersheim te lanaken gegaan heerlijk spelen in de speeltuin.

Liefs Walson en zien pap en mam xx tot volgende week bij Ziggy!

• 07 April 2010 - 17:21

Anita Geuze:

Gezellig he,volgende keer lekker met verfmolentje verven of plakken...vallen de eitjes niet zomaar kapot

gr anita