Primeurtjes - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Primeurtjes - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Primeurtjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

27 Maart 2010 | Nederland, Heerlen

Het zijn de weken van de primeurtjes voor onze chocoprins. Een van de eerste mooie dagen van 2010 bracht onze tijger door in het Gaia Park. Het dierenpark is een van de topattracties van Parkstad. Opa en Ellis hadden de kroost voor een dagje onder hun hoede en bezochten het "Wildlife", in onze geboortestad Kerkrade. Georgens en Kieke waren diep onder de indruk van de Giraffen en de apen.

De kids kunnen inmiddels prima een etende giraffe imiteren en dat levert prachtige beelden op succes verzekerd! Dat er in de dierentuin ook nog glijbanen en klimrekken te vinden waren, was helemaal een topper. Totaal uitgeteld zat onze kanjer, zo bleek uit ooggetuigenverslag, ’s middags aan de lunchtafel. Het hele Gaia park had zo’n indruk gemaakt dat Georgens smeekte om even een middagdutje te mogen doen (schrijf het op de kalender!).

Kieke was niet kapot te krijgen die dag en riep op tot algehele "antie-bed-actie". Georgens, normaal altijd in voor een geweldloze opstand, kon zich bij deze oproep helaas niet meer aansluiten. De luiken vielen dicht al boven zijn smakelijke soepje! “Ellis bedje”, smeekte hij… En liet zich gewillig in het grote bed van zijn tante en oom hijsen, om vervolgens een paar uurtjes te dromen van de slingerapen die hij met samen met opa had ontdekt.

Ons mannetje heeft de afgelopen dagen wel meer primeurtjes beleefd. Zo bezochten we vorige week zondag voor het eerst een zwembad! Samen met nichtje Kieke gingen we op pad richting Würsselen in Duitsland. Georgens vond het maar wat spannend en dacht de hele tijd dat hij met Kieke in badje zou gaan. Dat was natuurlijk ook zo alleen zaten er heel wat meer kinderen in het badje dan hij verwachtte ;-)!

Nadat we de kids in hun zwemluiers hadden gehesen,kon het avontuur beginnen. Ons binkie keek zijn ogen uit toen we het zwembad inliepen. Een heus piratenschip met 3 waterglijbanen waren in het kinderbadje te vinden. Ik wist meteen weer waarom ik hier ook alweer zo lang niet geweest was (wat een oorverdovend lawaai en wat een lucht hangt er toch altijd in zo’n zwembad),afijn dat even terzijde.

Er moesten eerst even wat levensreddende handelingen verricht worden. Wat te denken van de befaamde oranje zwiepers voor aan de armen die opgeblazen en “gemonteerd” dienden te worden. Onzin vond Georgens, hij stapte ook zo wel in dat bad. Dat vonden wij een minder slim idee. Dus even later liep ook onze vriend gevleugeld en wel in het rond.

De eerste keer met mama van de glijbaan, joelend en proestend kwamen we beneden aan. Even niet aan gedacht dat het “pierebadje” zo ondiep was dus ik maakt i.p.v van een indrukwekkend “bommetje” een flauwe plons met mijn dikke billen op de zwembadvloer, Auw! Vervolgens zijn we met zijn allen het grote bad ingedoken. Op grote, blauwe opblaasringen kon je jezelf heerlijk laten weggleiden door de stroming. Georgens vond het geweldig spannend. We gingen zelfs door een donkere tunnel. Samen gilden we het uit van de pret.

En dan afgelopen woensdag….De eerste warme lentedag al spelend en klussend doorgebracht in onze eigen tuin. Het zonnetje straalde en wij ook. Maar liefst 18 graden werd het in de middag en we gooiden meteen onze jassen uit. Rap wat bloemetjes gehaald en de tuin lenteklaar gemaakt. Heerlijk! Georgens hielp waar hij kon. Takjes, blaadjes en mos verzamelen, 4 vuilniszakken vol heeft hij samen met mij gevuld. Als beloning mocht hij een mooie bal uitzoeken en ontdekten we dat het Pancratiusplein een prima trappleintje is. Even uitrusten op een terrasje vond mama aansluitend nog een veel beter idee ;-)

O ja met al die zon zou je bijna vergeten dat er ook nog een maan is. Georgens attendeerde ons daar deze week op een wel heel bijzondere manier op. We speelden rond 19.00 uur nog even met de bal in de tuin en de maan was al te zien. Georgens riep plotseling: “papa, mama, kiek lampje aan” en wees naar de maan!

• 28 Maart 2010 - 18:00

Anita Geuze:

Heerlijk,de lente is beginnen,ook bij Georgens,geweldig!Volgens mij is hij net als Peterson behoorlijk gegroeid...mischien komen we elkaar tegen bij ziggy over een paar weken..
    gr anita en bups