Lekker weekend - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Lekker weekend - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Lekker weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

29 November 2009 | Nederland, Heerlen

Zondagavond 21.00 uur en rust in huize Gorgeous Georgens! We hebben een lekker rustig weekend achter de rug en dat was heerlijk. Gisteren (zaterdag) zijn we op ons gemakje gestart en de stad ingelopen voor wat boodschapjes en verse vis. 'S middags heeft onze rakker een middagdutje gedaan, weliswaar in eerste instantie onder luid protest want hij dacht toen we hem zijn pyjama aandeden dat hij onder de douche mocht. Maar dat feest ging niet door helaas. Hij gaat zo graag in bad of onder de douche! Water heeft een magische aantrekkingskracht op ons mannetje, hij geniet van het spelen in en met water. Papa heeft doorgezet en Georgens viel al snikkend toch nog lekker in slaap. Heerlijk even 1,5 uur wat dingetjes voor onszelf kunnen doen en om 15.15 uur stond hij weer fris en vrolijk op en was weer blij om ons te zien. We hebben nog even samen geklust en toen heeft Maurice een heerlijk visje gebakken. Daar dacht Georgens weer eens geheel anders over...Hup, het bordje werd weer resoluut aan de kant geschoven. Tja, van vis moet je natuurlijk houden daar kunnen we ons wel wat bij voorstellen. Nog maar eens een potje Olvarit geprobeerd maar dat wil er toch ook niet echt in. Dan maar het beproefde o zo simpele rijstprutje met bonen en wat worst erin. En ja hoor een grote glimlach verschijnt er dan op dat guitige snoetje en met grote happen wordt het bakje meteen leeggegeten. Eerlijk gezegd hadden wij er geen moeite mee, de vis was heerlijk en we verdeelden de portie van Georgens zonder al te veel protest onder de lekkerbekken des huizes!

Vandaag (zondag) kwamen de guppen van Bingelder eindelijk op bezoek. We hadden ze al veel te lang niet gezien en verheugden ons op Bartingridjippiekepelle! De tafel stond gedekt en Georgens vond het prachtig, allemaal lekkernijen uitgestald en laat het bezoek maar komen. Om 10.30 uur kwam de familie met banaan in strik binnenrollen. Gezellioooo! even knuffelen en bijpraten en stoere Pelle en lieve Pieke waren erg leuke speelkameraadjes voor Georgens. En wat was ze weer mooi die Jip met of zonder beugel het blijft een "vamp"! Om 12.30 uur iedereen weer uitgezwaaid en beloofd dat we elkaar snel weer zien.

Even denken... we konden Georgens natuurlijk voor het ritme het beste naar bed brengen maar hij kon ook slapen tijdens een fikse wandeling in de buggy. Buienradar beloofde veel goeds dus wandelschoenen aan en naar buiten met zijn drietjes. Einddoel het koffiehuske in Welten. Ook nu weer is het zo leuk dat we ondanks dat we midden in de stad wonen toch best veel groen om ons heen hebben. Binnen 10 minuten lopen we langs de vijvers en goed aangelegd park. Een speeltuin ligt er nu nog verlaten bij maar ook daar zullen we in de toekomst dankbaar gebruik van gaan maken. In Welten aangekomen bleek dat we niet de enige wandelaars waren die trek hadden in een warm bakkie. We kwamen het "huske" niet eens binnen! Dan maar verder lopen naar de volgende uitvalsbasis: Auberge de Rouche. Daar liepen de pieten druk heen en weer en zette een onbeholpen hulpsinterklaas zijn zijn mijter en baard wat rechter op het hoofd maar geloofde zelf ook niet echt in een succesvolle afloop. De meute zat al binnen te zingen.... vol verwachting klopt... om daar dan als twee kaaskoppen met een mini-pietje binnen te vallen vonden we ook niet echt gepast dus maar in galop richting huis. De warme chocolademelk en de speculaas smaken hier net zo goed, misschien zelfs nog beter. We lopen langs een omgevallen boom die nog vol misletoe zit. Een voorbijganger is ook al aan het stropen en wij kunnen het ook niet laten om een paar takken mee te nemen. Dat wordt veel zoenen de komende tijd ;-)

thuis lekker op de bank gekropen met z'n drietjes. Georgens met zijn neus op het Zandkasteel en het inmiddels voor ons irritante deuntje er op gematigd volume bij waarbij Maurice dan weer steevast inslaap dommelt en ik tevreden met een krantje het familiebeeld aanschouw! Trinnnggggg! De telefoon! Georgens roept dan al enthousiast "hallo" ! Het is opa en Jeanne:" we zijn in de stad, kunnen we even binnenvallen?!" Ja hoor dat is best gezellig en 5 minuutjes later zitten we in de keuken met een hapje en drankje. Georgens speelt met opa kassa en laat ook even zien dat hij soms wel heel erg vervelend kan zijn als hij zijn zin niet krijgt. Dikke krokodillentranen maar nee is nee al kijk je nog zo lief ;-)

Om 18.00 uur zeggen we gedag tegen iedereen en improviseren we nog snel een avondmaaltje.

Dat was weer een fijn en gezellig weekend waar we op terugkijken. We hopen zo dat we morgen een goed bericht uit Panningen horen van Marina en Rob. Walson die komt binnenkort naar Nederland dat is alvast heel goed nieuws en Ziggy moet er nu ook snel achteraan komen. Jongens we steken een kaarsje voor jullie aan en roepen bij dezen op dat iedereen positieve energie stuurt om het goede nieuws dat jullie kunnen reizen ook een duwtje in de rug te geven.

xxx,

MC@ & G.G.

• 29 November 2009 - 20:48

Anita Geuze:

heerlijk zo'n weekend en we blijven positieve energie richting ziggy,rob en marina sturen,ons achterneefje moet nu maar vlug thuis komen!!
    gr anita geuze en bups

• 30 November 2009 - 07:46

Keppel:

Hey liefies!
    We kunnen de wachtstand op dit moment nog goed aan. We gaan ervoor om in december bij Ziggy te zijn, dat thuiskomen doen we dan wel in 2010 ;-)
    En we hebben een prachtig 'grasmaaier' filmpje van jullie gekregen. Iedereen die het ziet ligt dubbel van zijn bloedserieuze, over geconcentreerde acties.
    Dat moét de nieuwe burgemeester van Keppel worden!

XXX voor jullie en jullie GG

• 01 December 2009 - 12:18

Jip:

Ik vond het heel leuk om Georgens in het echt te zien!
    Het is een leuk mannetje met twinkelende oogjes, en hij kan ook goed gooien :P
    het was een gezellige ochtend:)
    (en ik ben smiddags niet van het paard gevallen)