Afscheid van een bijzonder verlof - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Afscheid van een bijzonder verlof - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Afscheid van een bijzonder verlof

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

04 Januari 2010 | Nederland, Heerlen

Vandaag was de laatste verlofdag van Maurice. Morgen start weer het normale 9-5 leventje. We wilden er nog wel even een bijzonder dagje van maken met z'n drietjes maar eerst de intake bij "Villa Kakelbont" de kinderopvang waar Georgens vanaf a.s. donderdag gaat starten!

Villa Kakelbont is een vestiging van Humanitas. We hebben voor deze kinderopvang gekozen omdat er ook buitenschoolse opvang aanwezig is en dat vonden we wel zo prettig voor straks. Vandaag hadden we een informatief gesprekje met een van de juffen van Georgens. Dat was heel informatief, lekker informeel en gaf een duidelijk beeld van hoe we e.e.a. zouden gaan aanpakken om Georgens te laten wennen. We beginnen met 3 halve dagen proefdraaien, 2 ochtenden en een middag. Daarna zal Georgens 2 hele dagen per week bij Villa Kakelbont vertoeven.

Wij vonden het beiden best even moeilijk om hem te laten kennis maken met zijn nieuwe opvang. We hopen zo dat hij niet denkt dat we hem wegbrengen naar een weeshuis... Omdat het natuurlijk er iets van weg heeft. Hopelijk snapt hij onze woorden voldoende die we zullen gebruiken om te vertellen dat we hem weer komen ophalen. Aan de ene kant denken we dat hij er geen moeite mee zal hebben en gewoon lekker gaat spelen. Aan de andere kant is hij natuurlijk nog vrij kort bij ons en we weten niet hoe dat allemaal werkt in dat kleine koppie van ons mannetje. Hoe dan ook het zal heus wel goed komen. Het is een leuke opvang met lieve meiden dus kop op papa en mama!

We zijn maar snel in de auto gestapt en hebben een autoritje gemaakt door het prachtig besneeuwde heuvelland. Op het drielandenpunt aangekomen hadden we best wel honger en zijn we gaan lunchen bij de Grenssteen. Een gezellige uitvalsbasis zo in de winter. Na een stevige lunch hebben we een zalige winterwandeling gemaakt van een kleine 2 uur door het witte bos. Op sommige momenten was het echt een survival met steile, gladde bergjes en laaghangende besneeuwde takken. De vergezichten waren zo betoverend mooi, dat we regelmatig even stilstonden om te genieten. Georgens sliep het merendeel van de wandeling heerlijk warm in zijn wagen.

We hebben een prachtige dag gehad. Een passende afluiting van een zeer bijzondere periode voor ons drietjes. We hebben de afgelopen maanden zoveel meegemaakt... zowel op het persoonlijke, zakelijke vlak... ziek/gezond, hoop/vrees kinderloos/papa&mama, werk/geen werk, individu/gezin, hechten/opvoeden....We zijn zo ontzettend blij en dankbaar dat we 2,5 maand deze achtbaan samen, thuis hebben kunnen beleven...

En nu breekt er weer een nieuwe periode aan. Het zal even wennen zijn voor iedereen... Maar ook dat komt goed....Maar wat was die sneeuw toch mooi vandaag in die stralende zon en met die strak blauwe lucht.

• 04 Januari 2010 - 21:46

Ellis T:

Live mensen, allereerst een heel goed, gezond en gelukkig nieuw jaar, z met z'n drietjes!
    Kan me goed voorstellen dat het even slikken en wennen is om Georgens dadelijk naar het kdv te brengen! Maar je weet toch dat je vast wel bij wijze van spreken elk halfuur naar Villa Kakelbont mag bellen om te vragen hoe het met de kleine man gaat he? Daar hebben vast meer ouders last van, en vast niet alleen ouders van adoptiekindjes, dus dan is het is ZEKER NIET raar als jullie bij rare kriebels in de buik een extra belletje wagen!
    x

• 05 Januari 2010 - 08:58

De Hissinkjes:

Erg he dat deze periode alweer voorbij is. Je hebt er zo lang naar uitgekeken en nu moet je alweer aan het werk. Heb je een beetje een ritme te pakken, moet je weer opnieuw beginnen. En ja, het is heel erg wennen en gaat tegen je moeder en vadergevoel in als je de kleine man dadelijk bij anderen moet laten. Maar je zult zien, dat als Georgens eenmaal gewend is, hij met plezier gaat. Veel sterkte alledrie bij het wennen.

Groetjes,
    Patries, Paul en Djounica

• 05 Januari 2010 - 10:14

Tom, Ingrid & Co:

Echt jammer dat het zo snel voorbij is gevlogen,... en zo herkenbaar: die gevoelens rond het kinderdagverblijf... Maar zoals jullie zelf ook wel zeggen: alles komt uiteindelijk goed, en daar moet je ook van uit gaan. Is niet altijd gemakkelijk, maar het zal jullie wel lukken, jullie hebben al zoveel watertjes doorzwommen...! Veel sterkte en goede moed, voor jullie alledrie!!

Veel liefs, we denken aan jullie! x

• 05 Januari 2010 - 11:02

Jeanne,Ron & Dilini:

Tja het gevoel van ik wil thuis blijven en van mijn kleine upke genieten is héééél erg herkenbaar. Wij hebben as donderdag het intake gesprek en wordt er een planning gemaakt om Dilini te gaan laten wennen.

Liefs de Siesterwietjes

• 05 Januari 2010 - 18:44

De Driej Vd Kloes:

Ja, ook papa Henry gaat maandag beginnen....
    Ik ben deze mnd nog thuis en ook wij gaan eens samen met Walson naar Upke Dupke het kdv allemaal bekenden voor ons...maar nu moeten het nog voor Walson bekenden worden.
    Wij genieten van de sneeus, dé slee partijen en van alle gouden momenten. Dan ben je wel even stil!
    Veel succes en kop op Maurice & Mireille het is zó weer weekend.
    Henry, Christel en Walson.

• 05 Januari 2010 - 18:44

De Driej Vd Kloes:

Ja, ook papa Henry gaat maandag beginnen....
    Veel succes en kop op Maurice & Mireille het is zó weer weekend.
    Henry, Christel en Walson.

• 05 Januari 2010 - 19:40

Cynthia:

oef dat is idd wennen na een hectische maar o zo gewilde tijd!

Op welke dagen gaat Georgens, Faas en Lieve gaan nl ook naar villa kakelbont..!!!!
    Op de dinsdag en vrijdag ..en ja ook naar de bso straks( nu al aanmelden..)

Veel geluk in het nieuwe jaar en tot snel,

lfs oet Heele