De eerste dagen thuis - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu De eerste dagen thuis - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

De eerste dagen thuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

02 November 2009 | Nederland, Heerlen

Even een klein up-date van ons drietjes. Toen we gisteren thuis kwamen bleek dat Georgens het heel koud had. Dat is natuurlijk niet gek. De verwarming stond nog uit bij ons thuis omdat we natuurlijk een week weg waren. We hadden er niet aan gedacht om deze aan te laten zetten. We hebben dus maar snel de verwarming aan het werk gezet en toen hebben we het bad laten vollopen met lekker warm water. Georgens is met mama in bad geweest. Zitten in bad vond hij eng want Georgens is geen warm water in bad gewend. Hij is lekker blijven staan en heeft heel wat emmertjes water over zich heen gegooid dat vond hij heerlijk! Toen heeft papa hem lekker afgedroogd en verzorgd.

Voordat jullie denken die arme papa moet alle verzorging doen en mama mag lekker in bad...Papa wil juist heel graag Georgens verzorgen en geniet van deze momentjes ;-)Na het bad en de lieve zorgen van papa realiseerde ons mannetje zich dat hij in een hele nieuwe omgeving was die hij niet kent. Weer wees hij zoals zo vaak al deze week, met zijn vingertje naar de deur. Hij wilde weg naar zijn vertrouwde omgeving... en toen begonnen de tranen te stromen. Hij huilde hartverscheurend hard en was zeker een uur helemaal van slag. We mochten hem gelukkig wel af en toe troosten maar je zag echt aan hem dat hij aan het rouwen was en dat hij aan de ene kant weg wilde en aan de andere kant moesten we hem toch weer vasthouden. We hebben veel tegen hem gepraat en gezegd dat we zijn verdriet begrijpen en dat we er voor hem zijn. Na 1,5 uur piepen als een kleine puppie viel hij in slaap... We hebben hem toen in zijn eigen bedje gelegd. Papa en mama waren natuurlijk ook doodop.

Met de babyfoon in de aanslag heeft papa nog een stamppotje geproduceerd en hebben we rustig even gegeten. Natuurlijk liepen we toch om de 10 min. naar boven om te kijken of hij nog sliep! Om 20.30 uur zijn we zelf ook in bed gaan liggen, we waren doodop en ik (Mireille) heb denk ik een verkoudheid opgelopen door de Airco in de vliegtuigen dus de vermoeidheid sloeg dubbel en dwars toe. Maurice sliep binnen 5 minuten en ik doezelde steeds een beetje en ging dan weer even bij Georgens kijken. Rond 23.30 uur werd ik wakker van een klein kraakje. Ik stoof uit mijn bed en toen ik bij de kamer van onze kleine man was stond die kleine chocopoppie in de deuropening! Hij was zelf uit bedje geklommen! Hij huilden niet en strekte zijn armpjes naar me uit. Ik heb hem meegenomen naar onze slaapkamer en op bed gezet. Maurice ook inmiddels wakker, keek verschrikt want hij had hem niet gehoord en de babyfoon stond aan zijn kant ;-)

We bedachten dat Georgens best eens heel erg veel honger zou kunnen hebben dus haalden we snel een bakje yoghurt een fruithapje en een Liga. Dat ging er goed in. Ons mannetje had dus helemaal geen zin meer om verder te slapen. Wij wel! Tijdens de hele reis hebben we beiden bijna geen oog dichtgedaan en nu inmiddels 01.00 uur 's nachts tolden we zo langzamerhand van de slaap.

Na het eten wilde Georgens heel graag naar zijn vriendjes want hij had lekker geslapen en was klaarwakker. Die vriendjes waren er dus niet. En weer had hij ontzettend veel verdriet en hebben we met z'n drietjes weer een moeilijk momentje gehad. Ongeveer een uurtje dikke tranen met tuiten en dikke knuffels van mama en papa verder was Georgens wat rustiger. We hebben zijn rugzak met speeltjes maar op het bed gezet en tot 03.00 uur pakte hij z'n rugzakje in en uit en bladerde hij wel 25 keer door het fotoboekje met foto's van papa en mama. Het leek we of hij alles wilden ordenen in zijn hoofdje door de spulletjes in en uit te pakken.Steeds weer bekeek hij alles aandachtig en wees op de foto's van ons. Wij waren doodop en hij zo langzamerhand ook. Georgens viel uiteindelijk bij mama op de borst in slaap in het grote bed en zo hebben we het maar gelaten. Na een onrustige nacht, Georgens kroop steeds weer op mijn buik zijn we om 10.30 uur opgestaan. Georgens werd lekker gewassen en verzorgd en hij smikkelde van zijn cornflakes ontbijt! De boterham met kaas/vlees vond hij niet lekker maar de banaan die er achteraan kwam ging er helemaal in evenals de boterham met Nutella!

Toen was het spelen geblazen! Georgens heeft vanmiddag heel erg leuk met ons samen gespeeld! Hij vindt ballen gooien geweldig en blokjes bouwen, torentjes maken en omgooien zijn ook favoriet en natuurlijk zakjes met spulletjes vullen en er weer uithalen.
Rond het middageten hebben we hem een potje macaroni ( Olvarite) voorgezet maar dat vond hij niet lekker. De stamppot van papa vond hij vervolgens ook niet echt een succes. Toen vonden we het welletjes: dan heeft hij waarschijnlijk geen honger gehad want in het weeshuis at hij deze week ook gewoon wat de pot schafte!

Inmiddels was het half drie en zijn we naar boven gegaan om hem zijn middagslaapje te laten doen. Op de slaapkamer is echter toch nog teveel speelgoed dus er moest eerst weer wat gespeeld worden en de boekenkast moest in en uitgeruimd worden. Mama bleef bij Georgens spelen en papa ging beneden een eitje bakken en eten. Toen is papa bij Georgens gaan spelen en mama is beneden gaan eten. Om 15.00 uur kwam papa trots naar beneden! Georgens lag in zijn bedje en sliep! We zijn er wel al achter dat hij dus niet alleen uit bedje klimt maar dus ook de slaapkamerdeur alleen kan openmaken...Hier moet dus even wat aan gedaan worden evenals de spijlen van de trap want daar kan hij doorheen vallen hij is immers vrij klein en smal.

Na zijn middagdutje zijn we samen een hapje gaan eten aan tafel. In de kinderstoel gezellig een cakje gegeten want de thuisblijvers hadden goed voor ons gezorgd. Niet alleen het huis is van binnen en van buiten prachtig versierd maar ook de gang en woonkamer is een slinger en ballonnenfestijn! We zijn en blijven gewoon in feeststemming. Na de adoptiecakjes compleet met vliegtuigjes, tulpjes en klompjes zijn we weer gezellig gaan spelen.

Het is zo leuk om ons kind langzamerhand beter te leren kennen. Kijken wat hij al kan, hoe hij reageert op ons, de omgeving en situaties. Een geweldige ontdekkingstocht die we maken en het is zooo leuk. Maurice is helemaal weg van ons makkertje. Een feest gewoon om die 2 te zien stoeien en Georgens dan te horen giechelen van pret. Dit is onbetaalbaar. Mama en Georgens houden heel erg van ballen gooien naar elkaar en als mama aan het bureau zit dan komt Georgens met z'n stoeltje er gezellig naast zitten. Als we Georgens nu ook nog een laptopje kopen dan kunnen mama en Georgens samen hun verslaving delen, of toch maar niet?!

Grappig is ook dat hij zoveel dingen nadoet. Hij dus bijvoorbeeld gezien dat Maurice zijn bril aan z'n T-shirt poetste. Zonder erbij na te denken doe je dat soort dingen in gedachte. Tijdens het verzorgen pakte Georgens Maurice z'n bril van z'n neus en begon hem aan z'n truitje schoon te maken voor hem. Zo schattig om te zien. Of Maurice maakte met water gorchelende geluidjes en Georgens doet hem na, gevolg; Georgens z'n truitje is doornat want is nog niet zo'n geoefende "gorchelaar" als zijn pa ;-)

In het weeshuis at Georgens echt alles wat hij voorgezet kreeg. We vonden het toch zo bijzonder dat hij het er allemaal zonder problemen inschoof. Van rijst tot spagettie en van brood tot cornflakes. Nu lijkt het of hij met de maaltijd kieskeuriger wordt. Hij pikt regelmatig met z'n vingertjes datgene eruit wat hem bevalt en de rest wordt netjes aan de kant geschoven. Georgens is ook echt netjes met eten hij veegt constant zijn mondje en handjes af en er mag niets naast z'n bordje vallen of op z'n slabber hangen. We denken dat hij dat dit aangeleerd gedrag is en anders is het wel heel bijzonder. Eens kijken hoe lang hij dat volhoudt ;-)

Zondagavond hebben we Georgens stamppot met gehaktsaus gegeven dat at hij wel op maar nog steeds niet echt enthousiast. De saus had papa precies nagemaakt van het weeshuis. Het toetje; een bakje yoghurt was ook o.k. dus het buikje was weer rond. Iedereen klaar om nog even te spelen voordat we naar bed gaan? Na de verzorging, wat we beiden nog steeds een feest vinden, gaat Georgens na het inmiddels gebruikelijke huilritueeltje slapen in zijn eigen bedje. Tot 23.00 uur dan horen we hem toch weer en als papa gaat kijken is ons rakkertje alweer uit zijn bedje geklommen en is hij weer klaarwakker. Papa probeert hem een uur lang in slaap te wiegen en daarna probeert mama nog een uur. Om 24.00 uur tol ik weer van de slaap. Toch maar bij ons in bed nemen en dan hem terugleggen? We bezwijken onder de vermoeidheid en nemen hem in bed. Mama weet nu al dat de 2 mannen heerlijk zullen slapen maar dat mama een onrustige nacht tegemoet gaat. Even doorzetten maar!

Nou dat was weer het laatste nieuws ! We houden jullie op de hoogte!!

Liefs MC2 en G

• 02 November 2009 - 20:39

Anita Geuze:

Heerlijk dat we mee kunnen lezen,hoe het met jullie prachtige ventje gaat!!het is of we de eerste dagen over aan het doen zijn.....terwijl we 4 maanden verder zijn...en alles al zoooooo gewoon is.
    Lekker samen genietten...heerlijk!1

rinus,anita,mathijs,meike,judith en peterson geuze

• 02 November 2009 - 21:25

Jolanda:

Beste Mireille en Maurice,
    het was me helemaal ontgaan dat jullie naar Haiti waren om Georgens te halen. ik heb jullie verslag in 1 adem doorgelezen. Fantastisch, wat een mooi verhaal, en het is écht, het is geen sprookje!
    Een heel fijne wenningstijd gewenst!
    gr, Jolanda, mama van Lickson

• 02 November 2009 - 22:34

Roger En Monique:

We denken al de hele tijd, hoe zou het toch met die 3-tjes gaan? Geweldig dat jullie zoveel op deze weblog met ons delen.
    Stiekem zijn we zondag al langs jullie huis gereden. Wat is het prachtig versierd. En binnen is het zo te zien ook een feest. Daarmee bedoel ik ook het feest in jullie harten!!!

Jullie volgen zo te horen heel goed jullie instinkten, petje af en ga zo door!!!!!! Naast de hartverscheurende huilmomenten :( zijn er gelukkig ook een heleboel geweldige momenten met jullie lieve kereltje :):):). We zijn ervan overtuigd dat Georgens het fantastisch getroffen heeft bij deze twee kanjers!!
    Liefs, RO & MO

• 03 November 2009 - 08:36

Tom, Ingrid & Co.:

Prachtig om te lezen, echt genieten, jullie doen het fantastisch! En wat is het huis mooi versierd!! Echt super!!

dikke knuffel!

Tom, Ingrid, Nina & Lander

• 03 November 2009 - 09:14

Stan Heijnen:

Wat een mooi verhaal!! Geweldig dat alles zo goed verlopen is en dat jullie ( en wij) een beeld hebben van de plek waar Georgens zijn eerste jaren heeft doorgebracht.
    Geniet goed van jullie menneke en probeer - tussen de bedrijven door - ook zelf goed uit te rusten.

Dikke poene, Stan

• 03 November 2009 - 10:51

Jeanne, Ron & Dilini:

Heelijk om te lezen hoe het met jullie gaat. Het is inderdaad geweldig als Georgens dingen ontdekt en gaat nadoen. Wij zien dat ook iedere dag weer bij Dilini. En wat dat slapen betreft dat komt allemaal goed.

Heel veel liefs Jeanne,Ron, Dilini en een poot van Casper xxx

• 03 November 2009 - 17:32

Ruben's Posse:

Hey Gergens,

lekker he bij papa en mama in bed! Doe ik ook nog steeds X

Ruben

• 03 November 2009 - 17:33

Marlies Frissen:

wat kunnen doodgewone dingen toch uitzonderlijke ontdekkingen zijn! fijn dat iedereen jullie de tijd geeft op die ontdekkingsreis. Lieve groeten, Marlies

• 03 November 2009 - 19:44

Petra De Bruijn:

Hallo Mireille en Maurice,
    Ik lees nu pas jullie verhalen(we hadden vakantie) over de reis en de ontmoeting met Goergens. Prachtig om te lezen. Geweldige foto's zo met z'n drietjes.
    Heel veel vreugde en plezier en geniet van elkaar.
    Lieve groeten Petra