De tijd vliegt. - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu De tijd vliegt. - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

30 April 2010 | Nederland, Heerlen

Weer een week voorbij! Voor dat we het weten is het alweer weekend en kijken we terug op 7 dagen leren, lol en leuke momenten. Vorig weekend genoten we van het stralende weer. De zaterdag begon voor moeder’s met de viering van de nationale Taij-shi dag. Met een stralend zonnetje op de achtergrond stonden we met een groot aantal gelijkgestemden op het prachtig gemaaide gazon, van een natuur ontmoetingscentrum in hartje Heerlen. Rond de klok van 10.00 uur wekten we samen de energie op voor een nieuwe dag. Georgens en papa kwamen een kijkje nemen op de fiets. Georgens keek zijn ogen uit en vond het maar wat spannend allemaal, die mannen en vrouwen met zwaarden, stokken en waaiers.

Na een snelle lunch stapten we vervolgens in de auto richting Maasbree. Daar vierde Ziggy,(de kleine burgemeester van Panningen werd maar liefst al 4 jaar) zijn verjaardag en tevens zijn welkomstfeestje).De kindvriendelijke omgeving, bleek ook voor de ouders goed toeven. Genietend van een hapje en drankje in de warme lente-zon kletsten de ouders en speelden de kids heerlijk met elkaar in het in-door speelpaleis. Georgens ontfermde zich over vriendinnetje Evena, dronk sloten rode ranja en genoot van de frietjes met kroket ter afsluiting van het grote feest.

Bijzonder was ook het bezoek van Betty en haar zus Tineke, die het feest van Ziggy niet wilden missen en op uitnodiging een nachtje overbleven in het Limburgse. Betty heeft een belangrijke rol gespeeld tijdens het verblijf van Georgens in het weeshuis GLA. Maar liefst 3 maanden heeft ze Georgens en Ziggy als vrijwilligster onder haar hoede gehad. Mede dankzij haar knuffels, aandacht en goede zorg zijn onze jongens opgebloeid tot rakkertjes die lekker in hun vel zitten. Ze zijn nu goed in staat om een band op te bouwen met ons en anderen.

Het was voor alle partijen heerlijk om elkaar ‘live’ te ontmoeten en ervaringen met elkaar te delen. Betty heeft immers voor een tweede periode als vrijwilligster GLA in Haïti bezocht. Ze werd daar net als vele andere slachtoffers overvallen door de verschrikkelijke aardbeving. Gelukkig overleefde ze de ramp en kon ze samen met de Nederlandse kinderen uit GLA, met de speciale vlucht die de Nederlandse regering inzette, het land verlaten. Tijdens haar verblijf en de vlucht ontfermde Betty zich liefdevol over 2 Limburgse kindjes. Ze waren ook op het feest en Betty zag ze hier weer voor het eerst terug. Het was dus in alle opzichten een heel bijzondere en mooie dag voor iedereen.

Op zondag trokken we samen met Betty, Tineke, Roger, Monique, Evena en Noe het Heuvelland in. Lekker even een wandeling door de natuur vanuit uitvalsbasis De Smidse. Al ballend, hobbelend, duwend en trekkend kwamen we aan bij de pauzeplek; ‘Het Zinkviooltje’. Even onze verhitte keeltjes blussen met een drankje en hop weer in de beentjes voor de terugweg. Het zonnetje scheen heerlijk op onze bolletjes en we hadden al snel enorme trek.

Roger wist een perfect “ groen weitje” met fraai uitzicht. Even een klein ritje met de auto richting Belgische grens en jawel hoor even later streken we met onze picknickmand, dekens en speelgoed, neer tussen het groen. Het moet gezegd worden, het uitzicht op de heuvels, het kasteeltje op de achtergrond een hapje en drankje erbij,toppie gezelschap, maakte de late lunch helemaal compleet. De kids hadden inmiddels ook het hart van Tineke gestolen. Ze bereidde zich al spelend met de kroost voor op haar eerste ervaring met Haitiaanse kindjes. In september van dit jaar gaan de dames namelijk terug naar Haïti om heel veel kindjes weer een helpende hand te bieden. Chapeau, voor deze nuchtere Hollandse meiden met een hart van goud! Betty en haar zus hebben inmiddels ook een stichting opgezet die de kinderen in dit prachtige maar geteisterde land vanuit Nederland steunt. Zo kan het goede werk dat ze daar doen toch voortgezet worden. http://bettygoeshaiti.wordpress.com/