Een half jaar later... - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Een half jaar later... - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Een half jaar later...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

14 Juli 2011 | Nederland, Heerlen

Het eerste half jaar van 2011 is echt omgevlogen. Voordat we het wisten was het alweer Carnaval. Dit jaar maakte Georgens dit feest heel bewust mee! Als Piraat maakte hij de boel onveilig op het kinderdagverblijf en natuurlijk hadden de kids en volwassenen weer veel plezier bij de grote optocht. Hoewel de harde muziek en het schieten van de "blauw sjuut" met knallend kanon hier en daar zorgde voor de schrik in de benen, werd er flink gezongen en gesprongen langs de kant.

Pasen werd dit jaar weer gezellig gevierd bij neef Keez en kornuiten. Dit jaar waren de neefjes ook samen aan de computer gekluisterd. Georgens kreeg een stoomcursus op de Wii van de mannen en binnen een kwartier zat ook onze bink behendig met een "pookje"te zwenken. Het bekende "mario" riedeltje maakte iedereen behalve de kids helemaal gek! Ondertussen deden wij ons te goed aan al het lekkers op tafel. De grote chocolade paashaas van bijna een meter stond te stralen op tafel en niemand kon het over z'n hart verkrijgen om er een stukje af te knabbelen. Heel fijn dat oma Tonny (84) ook bij het ontbijt kon zijn en van haar (klein)kinderen kon genieten!

Zo langzamerhand kregen we als gezinnetje ook weer een aardig ritme te pakken rondom de werkschema's en de invulling van de weekenden. Hoewel Georgens in begin nog wel wat moeite had met het feit dat we 's ochtends vroeg uit de veren moeten ging het ochtendritueel steeds sneller en beter. De nacht doorslapen bleef nog wel een tijdje een moeilijk punt. Nog vrijwel elke nacht kregen papa en mama bezoek van de kleine man die dan het liefst ook nog onder begeleiding een toiletbezoek bracht. Heel vermoeiend voor iedereen inclusief Georgens. Vooral als je dan niet meteen de slaap weer kunt vatten. Regelmatig zaten we dan ook met kleine oogjes aan het ontbijt.

Georgens kreeg inmiddels ook wel aardig door dat er een groot verschil zit tussen de weekenden en doordeweekse dagen. Elke dag werd traditiegetrouw de het programma van de volgende dag doorgenomen en bij de aankondiging van het weekend op vrijdag brak bij onze man regelmatig een grote glimlach door. Georgens constateert dan keer op keer tevreden dat hij dan de volgende ochtend zijn ontbijtje voor de tv mag nuttigen om het ultieme weekendgevoel in te luiden ;-)
Weekend betekende de afgelopen maanden tijd voor leuke uitstapjes! Zo gingen we met de trein naar Utrecht en maakten een rondvaart door de grachten. Wandelingen met familie of vrienden zorgden ook altijd voor dolle pret. Steeds vaker stapte Georgens ook hele stukken alleen en de buggy diende dan vooral als "pakezel". Betty bracht ook weer gezellig een bezoekje aan Limburg en in april hadden we een geweldig leuke adoptivo's tref in Sittard.

Het voorjaar 2011 was wervelend maar heel gezellig!