Hoesten proesten ! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Hoesten proesten ! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Hoesten proesten !

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

30 November 2009 | Nederland, Heerlen

Georgens heeft vannacht niet zo lekker geslapen. Sinds gisterenavond heeft hij een lelijke hoest die hem de hele nacht geplaagd heeft. Hij werd niet echt wakker maar zijn slaap en die van ons werd er best onrustig door. Vanochtend was ons mannetje dan ook niet al te fit. We hebben rustig even wat boodschapjes gedaan en ik ben rond 12.00 uur naar de kapper in Landgraaf gereden. Maurice en Georgens hebben samen gegeten althans Maurice, want Georgens had niet veel trek en was heel moe. Om 12.30 uur lag hij dan ook al te slapen in bed en hij had toen ook al twee diarree-luiers gehad. Om 14.00 uur kwam ik thuis met hoestdrank en was ons mannetje net wakker geworden.

Ik heb hem eerst maar eens flink geknuffeld en gevoeld of hij koorts had. Bleek gelukkig niet zo te zijn. Fijn trouwens die oorthermometers; of ik ben gek of die dingen werken gewoon niet. Heb een paar keer de koorts gemeten maar 35.8, 36.2 graden, dat lijkt me niet echt betrouwbaar. Heb toen maar op mijn handen en die van Maurice vertrouwd. Georgens was ook niet rillerig of bezweet. Hij wilde wel graag bij papa kijken, die een kastje aan het bouwen was. Onze klusser was ook niet te beroerd om zelf nog even de handen uit de mouwen te steken toen er schroeven ingedraaid moesten worden. Maar ook daar was de lol na een half uurtje voor hem vanaf.

Dan maar even samen koffie drinken en kijken of Georgens nu iets te eten lustte. Een half boterhammetje en een speculaasje met een beker melk. Meer ging er niet in. En de volgende 2 luiers kwamen er dan ook al snel weer aan te pas. Een beetje met de klei spelen en wat tekenen ging nog net maar hij was niet al te energiek en vrolijk. Best een vreemd gevoel als je kindje niet lekker is en veranderd van een vrolijke energieke peuter in een rustig en futloos mannetje. Jammer ook dat ze nog niet goed kunnen uitleggen wat ze voelen en of ze ergens pijn hebben.

Dat is trouwens niet helemaal waar want Georgens gaf vandaag wel aan dat zijn billen pijn deden van die poepluiers. Je voelt je dan knap machteloos en ongerust. Het hoestje lijkt precies op dat lelijke hoestje dat hij ook bij GLA had toen we hem ophaalden. Het komt zowat uit zijn tenen en het doet alleen al pijn om ernaar te moeten luisteren laat staan om het te voelen.

We hebben een van zijn lievelingsmaaltjes voor hem klaargemaakt voor het avondeten maar dat ging ook na 3 happen weer retour. Een beetje appelmoes dan maar en een danoontje dat ging er wel in maar ook niet in het tempo waarin dat anders gebeurd. Na het Zandkasteel hebben we die arme billetjes maar een warm badje gegeven en na de hoestdrank en het zalfje met munt is Georgens snel in slaap gevallen in zijn bedje. We horen hem nu om de vijf minuten in een hoestbui vallen maar hij blijft toch doorslapen. Hopelijk werkt het drankje straks een beetje en voelt hij zich morgen weer wat fitter.

• 30 November 2009 - 20:46

De Hissinkjes:

Och dat arme manneke. Je voelt je inderdaad zo machteloos, zou het zo graag overnemen van zo'n kleine uk. Hopelijk valt hij dadelijk in een diepe ongestoorde slaap. Kunnen jullie ook weer iets geruster slapen.

Groetjes,
    Patries, Paul en Djoun

• 30 November 2009 - 20:53

Tom, Ingrid & Co:

Veel beterschap en hou het maar in de gaten!
    Ook hier hebben we 'blaffertjes' ;-)

xx

• 30 November 2009 - 21:50

Ocharm die lieve kleine kerel. 't Klinkt echt zielig. Hopelijk is hij morgen weer wat fitter.
    Groetjes, Roger en Monique en heeeeeeeel veel beterschaps-xxxxjes van vriendinnetje Evena ;).

• 01 December 2009 - 01:13

Marga Theo Mergeline:

He das echt niet leuk, het is zo vervelend om je kleintje ziek te zien, je zou dan veel liever zelf ziek zijn. Heel veel beterschap voor de kleine Georgens.

Groetjes Marga, Theo en Mergeline

• 01 December 2009 - 06:44

Anita Geuze:

ohhh.ja dat is niet leuk,geef hem hem maar een extra dikke knuffel en hopelijk knapt hij snel weer op!!!Beterschap

anita,rinus en kids

• 01 December 2009 - 17:49

Opa & Jeanne:

Hoe gaat het nu met ons manneke.
    We hopen dat het lelijke hoesten snel stopt en jullie wat nachtrust krijgen ook voor georgens.gr.opa & jeanne

• 01 December 2009 - 18:13

Jeanne,Ron & Dilini:

Oh wat zielig voor het menneke. Je bent zo machteloos en kunt alleen maar hopen dat het snel weer beter gaat. Wat betreft die oorthermometer, wij hebben er ook geen positieve ervaring mee.

Liefs en veel beterschap voor Georgens,

De Siesterwietjes XXX

• 01 December 2009 - 19:36

Roger En Monique:

Best aangrijpend zo'n verhaal. Lijkt me inderdaad sneu deze lustige makker zo futloos te zien. Gelukkig is hij bij papa en mama wel in de beste handen. Een keer extra knuffelen zal vast geen probleem zijn.
    We hopen dat hij snel weer de oude is.

Groetjes oet Zöstere