Peuterpret! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Peuterpret! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Peuterpret!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

03 Februari 2010 | Nederland, Heerlen

De lucht is weer wat geklaard! Het eeuwige "nee" heeft weer plaatsgemaakt voor soms een "ja" en Georgens is weer wat meer in zijn "hummetje". Afgelopen weekend hebben we duidelijk kunnen merken dat onze kanjer het toch wel moeilijk had met alle veranderingen van de laatste twee weken. Papa en mama weer beiden aan het werk, 2 keer per week naar het kinderdagverblijf en een dag komt oma oppassen....Het is ook niet niks als je 2,5 maand je papa en mama elke dag om je heen hebt gehad.

Bijna elke dag ziet er anders uit en dat is even wennen voor iedereen. Georgens was duidelijk van slag. In het weekend konden we goed merken dat hij heel graag bij papa en mama wilde zijn. Steeds als een van ons uit het zicht was of wegliep dan riep hij "mama of papa, kom!" We moesten hem ook het liefst samen in bed leggen of uit bed halen. Hij vroeg ook meteen naar de ander als een van ons met hem op pad ging. Ook wilde hij veel vaker dan anders bij ons op schoot of gedragen worden.
Natuurlijk is het logisch dat hij op veranderingen reageert en toch vinden we het best sneu dat hij er last van heeft. We hebben dan ook rustig aan gedaan dit weekend en zijn veel met z'n drietjes geweest.

Zondag was het welkomstfeestje van vriendinnetje Dilini. Een echt kinderfestijn compleet met springkussen en ranja koe! Leuk om alle kids en ouders weer te zien. Na het feestje zijn we met z'n drietjes naar de Chinees gegaan en hebben lekker genoten van een Indische rijsttafel! Georgens vond het geweldig. Hij sjanste met de serveerster, lachte vriendelijk naar de ober en liet zich het eten goed smaken. Dit was eigenlijk een van de eerste keren dat we naar een restaurant gingen. Een prima primeur!

Uiteraard was het deze week ook weer tijd voor Kakelbont! We waren benieuwd of hij het nog steeds leuk zou vinden om te gaan aangezien hij wat aanhankelijker was de laatste dagen. Maar geen probleem hoor! Georgens liep weer even vrolijk zijn klasje in en ging gezellig spelen. Dinsdag was oma er en die vond ook dat Georgens weer wat beter in zijn velletje stak. Aan tafel hebben we alvast de Carnaval ingeluid met een drie maal luid "Alaafffff" Zooo geinig als je Georgens dat ziet en hoort doen!

Vandaag was het tijd voor peuterpret. Vanochtend een bezoekje aan Kieke! Dat is altijd geweldig. Die twee zijn echt dol op elkaar. Ze verheugen zich om elkaar te zien en Georgens maakt Kieke graag aan het lachen door haar te kriebelen en haar achter na te zitten. Samen soep met pannekoeken gegeten en toen...snel naar bed!

De dag werd helemaal feestelijk afgesloten door een bezoekje van Cynthia met Faas en Lieve; de olijke tweeling. Georgens werd verrast met een trommel en samen vormden ze een bond orkest. De kids vermaakten zich prima en de mama's konden nog eens even lekker bijkletsen en foto's kijken. Georgens werkte met gemak zijn eerste "kinder-uberasschungs-ei" weg en keek tevreden over de uitgestrekte speelgoed chaos uit. Wat wil je nog meer? Gezelschap op de plee? Geen probleem we gaan gewoon met z'n drietjes een kleine boodschap doen! De een net zindelijk, de ander doet alsof en nummer drie die denkt; aan mij nog niet besteed!

Kortom het was een leuke, gezellige start van de week.

• 04 Februari 2010 - 12:34

Janneke:

Het ziet er supergezellig uit op de foto's! Fijn dat het goed met jullie gaat. Logisch dat Georgens wat van slag is, hij slaat zich dapper door alle veranderingen heen. Fijn dat hij het naar zijn zin heeft op het KDV. Geniet lekker verder van elkaar.

Groetjes van Janneke, mams van Lairson en Marjorie.

• 05 Februari 2010 - 11:13

Roger En Monique:

Super om te leaze. In Zöstere begint het auch te laope.

Wer zeen os gauw.

Groete,