Waarom duurt adoptie zo lang? - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Waarom duurt adoptie zo lang? - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Waarom duurt adoptie zo lang?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

20 Mei 2009 | Nederland, Heerlen

Waarom duurt het nou allemaal zo lang? Adoptie is een langdurig en moeizaam proces dat in alle adoptielanden waar Nederland mee samenwerkt steeds langer duurt. Dit heeft enerzijds te maken met de zorgvuldigheid die men betracht bij adoptie en anderzijds vaak ook omdat het met namen ook landen betreft met een ontwikkelingsachterstand. De "zaken" zijn niet zo goed gestructureerd en georganiseerd als in Nederland. Veel instanties zijn betrokken bij het proces en dat zorgt nogal eens voor oponthoud. Daarnaast is niet iedereen 100% overtuigd dat interlandelijke adoptie zo goed is voor kinderen. Unicef bijvoorbeeld staat doorgaans niet echt open voor adoptie van kinderen buiten het land van herkomst. Maar ook bij onze landelijke politiek bijvoorbeeld staat adoptie staat niet hoog op de agenda en is er niet echt veel kennis over de problematiek. Toch wordt er door heel veel vrijwilligers ontzettend veel goed werk gedaan in deze landen en worden er nog steeds heel veel kinderen geholpen. Ook door GLA het weeshuis waar Georgens verblijft. Ze bieden niet alleen opvang voor kinderen die geadopteerd kunnen worden, maar geven ook regelmatig voedsel en kleding aan de aller armsten in de sloppenwijken van Port Au Prince. En dat vaak niet zonder gevaar voor eigen leven!

Dus we steunen hun goede werk ook vanuit Nederland ook door het verhaal van Georgens en alle andere kindjes te vertellen. We willen ons mannetje dolgraag in onze armen sluiten. Laten we duimen dat dit ook gaat lukken want we willen hem heel graag knuffelen! Georgens is 20 juni a.s. jarig dan wordt hij al 2 jaar.
We vieren deze verjaardag nog gescheiden van elkaar maar volgend jaar is het groot feest!

Mochten jullie meer willen weten over het weeshuis waar Georgens verblijft kijk dan eens op www.glahaiti.org.
Surf eens op de site en je ziet wat het weeshuis allemaal doet voor kinderen en volwassenen in Haitie.

tot de volgende keer!