Paddestoelen, eikeltjes & kastanjes - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Paddestoelen, eikeltjes & kastanjes - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Paddestoelen, eikeltjes & kastanjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

16 Oktober 2010 | Nederland, Heerlen

Na onze minivakantie in Spanje vielen we bijna pardoes met onze neus in de herfst. Toch waren er nog een paar prachtige zonnige dagen eind september, begin oktober waar we heerlijk van hebben genoten.

Op de landelijke fietsdag in september was het ook wel lekker weer dus stapten we in de auto richting midden Limburg. Daar zijn de wegen wat vlakker en kan papa ook wat beter fietsen zonder pijn. Georgens lekker achterop en helpen zoeken naar de paaltjes met het blauwe lint. Het werd een flinke tocht van 2,5 uur. Georgens werd halverwege een beetje moe en deed een dutje achter op de fiets. Regelmatig moest mama hem onderweg even rechtzetten want al snurkend dreigde de kleine man zo uit zijn fietsstoeltje te kukkelen. Gelukkig werd de rakker op tijd wakker voor een kleine pitstop anders hadden we net als op de Veluwe met een wapperende onderbroek aan het stuur onze weg moeten vervolgen ;-)

Voor Georgens is het trouwens de eerste keer dat hij de herfst bewust meemaakt. Het is dan ook bijzonder leuk om heerlijke boswandelingen te maken en op zoek te gaan naar mooie paddestoelen, kastanjes, eikeltjes en gekleurde blaadjes. Regelmatig gaan we dan ook richting Epen, de Brunsummerheide, het drielandenpunt of naar het Aambos bij ons om de hoek. Heerlijk om hem blij verrast weer een paddestoel te laten aanwijzen waar een kaboutertje in woont. "sssst papa, de kabouters slapen, niet zo hard praten!" zegt onze held dan.

Op een zonnige zondag trokken we er weer eens met de Steentjes op uit. Lekker weer even samen uitwaaien, rennen, lachen en genieten van al het moois om ons heen. De schaapskooi op de Brunssumerheide was ons vertrekpunt voor een herfstwandeling. We konden nog lekker zonder jas lopen en onderweg stoppen voor een mini-picknick in het gras. Onderweg werd nog een balletje getrapt en de buggy deed regelmatig dienst als rustplaats voor de vermoeide beentjes.De schapen liepen lekker te grazen in de wei en op het terras was het goed toeven. Georgens kan best al een flinke wandeling maken als er maar genoeg te zien en te beleven valt.
Een handje van Pieke of even op de rug bij Pelle dat is natuurlijk helemaal fijn als je een beetje moe wordt van al dat stappen.

In ieder geval heeft Georgens van al die wandelingen een bijzonder verzameling steentjes,blaadjes, eikeltjes en kastanjes aangelegd die trots op tafel staat te pronken. Zo genieten we dagelijks nog na van de zonnige herfstwandelingen.

• 17 Oktober 2010 - 08:10

Marlies:

Heerlijk zoals jullie genieten van de goeie dingen van het leven. Georgens'leventje werkt als een inktvlek, pats, hij was er en zie wat een oneindig patroon zich ontwikkelt, zo verrassend! Heel veel herfstplezier toegewenst.