ziggy X-mas - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu ziggy X-mas - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

ziggy X-mas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

27 December 2009 | Nederland, Heerlen

Een speciale 2e kerstdag niet alleen omdat Georgens er dit jaar bij is maar zeker ook omdat we vandaag Ziggy, Marina en Rob verwelkomen na hun adoptiereis. Toch even wat vroeger uit de veren en een beetje doorwerken vanochtend totdat om 9.30 uur de telefoon gaat. Het is Rob Hermens met het nieuws dat de Hubertsen een vertraging hebben van een uur. O.k., dat is op zich prima dan gaan we een tandje lager en kunnen we even op ons gemak inpakken. De auto zit vol met de buggy, tassen met cadeautjes voor Ziggy maar ook voor de Cuijpers family. De toetjes moeten mee in de koeltas en onze eigen proviand voor onderweg en natuurlijk de luiertas van Georgens. Een kleine volksverhuizing als we zo rond de klok van 10.45 uur de straat uitrijden.

Onderweg moet Georgens natuurlijk weer eens "kaka". Pech, nu is er helaas geen tankstation in de buurt. Dan maar eens "puur natuur" proberen...?! Geen probleem papa en Georgens zetten die kleine bruine billetjes gewoon voor een plasje boven het malse groene gras! Onze "popla Keizer"stapt weer met een brede smile de auto in dus zo indrukwekkend was het ook niet dat Duitse gras.

We zijn wat aan de late kant. Als we het vliegveld binnenlopen, staat bijna iedereen al startklaar bij de schuifdeuren. Er heerst een gezellige stemming, vooral als de muziekinstrumentjes door Janine worden uitgedeeld! Gewapend met sambaballen en kleppers luiden we de aankomst van Ziggy muzikaal in! Na een kwartier komt het stel stralend door de schuifdeuren en moeten we toch weer even een traantje wegpinken. Het blijft gewoon een mooi moment als mensen na al die jaren eindelijk met het kindje in hun armen trots het nieuwe familielid aan iedereen kunnen tonen.

We drinken nog gezellig een kop koffie met z'n allen en de kids spelen nog wat met elkaar! Ziggy oogt heel relaxed maar er is niet echt een blik van herkenning tussen de twee mannen ondanks dat ze elkaar toch ook in het weeshuis regelmatig hebben gezien. We vragen ons af of ze het echt niet weten of dat het iets is wat ze niet kunnen plaatsen...?

Rond 14.30 uur gaan we op weg richting Sittard. Georgens is dan ook al erg moe en in de auto valt hij meteen in slaap. Gelukkig loodst de tomtom ons weer richting Nederland. Ondanks dat we nu al een paar keer naar deze vlieghaven gereden zijn, terug zijn er meerdere wegen die naar Limburg leiden, maar welke moet je nu hebben?! Om 16.00 uur komen we in Sittard aan.

Family Cuijpers is nu compleet en de jongens zijn natuurlijk erg enthousiast omdat er zoveel cadeautjes onder de boom liggen. We laten ze dan ook niet langer in spanning en laten ze lekker beginnen met het uitdelen van de pakjes. Deze keer lukt het ook beter om even bij elkaar te kijken wat ze gekregen hebben dat is wel zo leuk. Georgens is erg blij met zijn pakjes; een prachtige puzzel en koffertje en een cadeau waar ook mama erg blij mee is: de cd-box van "Kerst met Linus" de serie de we 's ochtends de laatste weken ook altijd samen in bed bekijken! Dat is erg leuk! Grappig is dat ik steeds dacht dat het een Scandinavische serie was maar het blijkt een Nederlandse productie te zijn! Wat zijn we toch goed ;-)

Iedereen heeft trek dus de voorbereidingen voor het gourmetten worden getroffen. Ondertussen zijn de kids helemaal door het dolle heen en gaat de volumeknop steeds harder. Georgens vindt het soms best moeilijk als het te druk is en er erg hard geschreeuwd wordt. Al het enthousiasme, het vele speelgoed met en zonder geluid, de kids die constant zijn naam roepen... soms wordt het even te veel. We vergeten zelf ook soms dat hij pas 7 weken hier is....Hij klimt dan even bij een van ons op schoot om rust te vinden en gaat na een korte pauze weer lekker verder met zijn neefjes spelen.

Van eten komt echter niet veel vanavond maar dat geeft ook niet ook goed voor de lijn ;-)!Van ons dan, want Georgens is nog niet echt veel bijgekomen ofschoon ik wel het idee heb dat hij in lengte gegroeid is. Toch eens meten deze week!
Rond 20.00 uur rijden we naar huis en na het Zandkasteel is Georgens klaar voor naar bed en wij duiken nog even in een kerstfilmpje.

En dan was dat weer de kerst van 2009! Voor het eerst met kind, echt heerlijk! Het blijft bijzonder en leuk om met kinderen de feestdagen door te brengen. Maar zonder is ook leuk hoor maar anders!

• 27 December 2009 - 20:54

De Hissinkjes:

Wat grappig. Djoun en ik hebben ook iedere morgen Kerst met Linus gekeken. We zijn daardoor zelfs twee keer bijna te laat op school gekomen, zo leuk was het om nog even te blijven kijken. En laat ik nu hetzelfde als jou gedacht hebben, lekker Scandinavisch.

Groetjes,
    Patries

• 28 December 2009 - 20:11

Dorine En Familie:

Ha Mireille

Leuk om de aankomst van Ziggy te lezen. Ook voor ons speciaal omdat Ziggy en Joselore dezelfde voorsteldatum hebben en we een week na elkaar in Haiti zaten om onze kids op te halen.
    Dank trouwens voor al je lieve reacties op ons weblog. Weinig gelegenheid gehad om die van jou te lezen (hoe zou dat nou komen...) maar al die kleine dagelijkse bezigheidjes lezen zijn erg leuk. Zo te lezen hebben jullie al aardig jullie draai gevonden met z'n drietjes. Moest gisterenavond en vanavond wel steeds aan jullie denken en je verslagen over de in slaapkrijgen records. Nou, ik lig al 2 avonden op een kwartier! Hoe, weet het niet, maar mag haar nu vasthouden, laat haar in slaap vallen gewikkeld in haar dekbed in mijn armen en zodra ze weg is leg ik haar neer en ziedaar: geen vuiltje aan de lucht. Zal morgen wel weer anders zijn, maar wel lekker rustig voor zo even.
    Hartelijke groeten uit Arnhem van Dorine, Jan, Nicolien en Joselore