Een heel weekend lang Sinterklaasfeest - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Een heel weekend lang Sinterklaasfeest - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Een heel weekend lang Sinterklaasfeest

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

09 December 2010 | Nederland, Heerlen

Sinterklaas had dit jaar wel vier dagen achter elkaar feest. Op donderdag kwam de Sint bij Juf Rozebloem in de groep op bezoek. Georgens vond het allemaal best, hij was er niet echt mee bezig. Helaas mochten de ouders er niet bij zijn en moesten we onze nieuwsgierigheid even bewaren totdat de foto's op het prikbord verschenen deze week. Daar zit Georgens parmantig in de groep met zijn oranje pietenmuts op zijn hoofd trouw naast zijn vriendje Owen.

a propos Owen. Al enkele weken vroeg Georgens regelmatig of zijn vriendje Owen toch een keer bij ons thuis mocht komen spelen. We knikten dan even bevestigend maar schonken verder niet veel aandacht aan zijn vraag. Immers hoe serieus moet je zo'n vraag nu nemen. Een kind van 3 heeft zelf net ontdekt dat je niet uitsluitend in je eentje kunt spelen maar ook met andere kindjes samen.

Dit was dus weer eens een misvatting van de bovenste plank want.... De moeder van Owen werd schijnbaar net als wij al wekenlang door Georgens belaagd als ze haar neus ook maar even bij het Kinderdagverblijf om de hoek stak. Georgens liep dan meteen op haar af en ging met een vragende blik aan haar been hangen en vroeg ( op herkenbare, dwingende hoge toon) "Owen bij Georgens thuis spelen??????? Inmiddels was het andere ouders en de leidsters ook al opgevallen dat Georgens toch wel zeer vasthoudend was in zijn wens.

Uiteindelijk hebben we toch maar een afspraak gemaakt en kwam Owen met zijn moeder "( geheel vrijwillig ;-)op een vrijdagmiddag "spelen".
De moeders gingen aan de koffie en Georgens en Owen speelden inderdaad zo'n twee uurtjes samen. Natuurlijk was er zo hier en daar wel eens even een meningsverschilletje over wie nou met welke auto het eerst mocht spelen of welk speelgoed nu wel of niet leuk was maar het was al met al een geslaagde eerste "date" om het maar zo te zeggen.

Maar goed, we waren bij Sinterklaas die op vrijdag ook weer van zich liet horen via: opa auto. De Sint was zelfs in Geleen geweest en had daar ook pakjes voor Georgens en ook voor Kieke achtergelaten. Nou, dat was natuurlijk heel erg fijn vond Georgens. Samen met opa en Jeanne werden de cadeautjes uitgepakt en enthousiast ontvangen. Nog even spelen en toen hup naar bed.

Zaterdag was er weer feest want er zijn ook kindjes jarig in de Sinterklaastijd. Dilini werd drie jaar en dat vierden we natuurlijk ook graag. De mooie Srilankaanse kanjer en Georgens zijn dikke maatjes en samen met vriend Ruben hadden ze die middag dikke pret.

Zondagochtend gingen we bij oma Tonnie op de koffie. Daar waren alle neefjes ook. Gezellig even zingen met z'n allen en oeps.... daar werd op de deur geklopt.... Grote neef Kaj wilde best even kijken wie er voor de deur stond. Finn en Keez renden er meteen achter aan. Georgens sprong bij papa op schoot maar papa moest natuurlijk wel snel naar de deur lopen want onze held wilde niets missen.

Helaas er was niemand maar er stonden wel 2 grote zakken met pakjes voor de deur! Dat was boffen. Die pieten zijn ook zo snel. Voor je het weet zijn ze er weer vandoor. Alle zakken met pakjes werden vakkundig door de jongens naar binnen gesleept.
Sint schreef dit jaar een brief voor de neefjes met complimentjes voor de het feit dat ze zo goed spullen kunnen delen met elkaar. Er zat ook nog een Sinterklaasspel voor alle jongens in de zak. Handig hoor want zo koncen de pakjes een voor een en om de beurt uitgepakt worden. Een gezellig ochtend met voor Georgens een prachtig cadeau; een grote houten slee!

Op zondag bleef het feest want 's middags gingen we ook nog naar oma Akkie. Daar zat Kieke al op Georgens te wachten. Eerst een dikke knuffel en even wat eten. Daarna een kleine wandeling en een kijkje bij de ijsbaan op de markt in het centrum. Kieke en Georgens waren nog te klein om de schaatsen onder te binden maar bij ons kriebelde het wel een beetje. Toch maar voor de veilige weg gekozen en even opgewarmd in een gezellig kroegje met een wijntje. Kids maakten prachtige tekeningen voor Sint en Piet.

Rond vijf uur zijn we terug naar oma gelopen en toen we de woonkamerdeur openden werden de ogen van Georgens en Kieke groot als schoteltjes; Sinterklaas en zwarte Piet hadden pepernoten gestrooid en geloof het of niet ook nog een zak met cadeautjes achtergelaten. Gelukkig zijn er ook verstandige zwarte Pieten die pyama's inpakken ;-)
Wat een feest!

In ieder geval moeten we allemaal even bijkomen van 4 dagen groot feest! Georgens heeft dit jaar Sinterklaas heel bewust beleefd en we hebben hier allemaal dubbel en dwars van genoten. Dag Sinterklaasje tot volgend jaar!

• 10 December 2010 - 08:54

Anita Geuze: