Week drie op de basisschool en meer... - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Week drie op de basisschool en meer... - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Week drie op de basisschool en meer...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

10 September 2011 | Nederland, Heerlen

Week drie zit er ook alweer op. Wat vliegt de tijd! We dachten inmiddels in een ritme te zitten maar we hadden beter moeten weten... Altijd als we denken dat er een ritme begint te komen gebeurd er wel iets waardoor de schijn lijkt te bedriegen. Zo was het ook deze week. Donderdag regende het en besloot ik Georgens in plaats van op de fiets met de auto naar school te brengen. Geen parkeerplaats te vinden natuurlijk dus maar even snel "illegaal" ergens op een oprit geparkeerd. Ik zou toch wel zo snel mogelijk weer "gelost" worden door min zoon..

Maar nee hoor... Georgens wilde heel dicht bij me blijven, het liefst nog op de arm. Vreemd...Wanneer komt de juf piepte hij...Juf Maril komt zo zei ik nog geruststellend. NEEEEE riep Georgens fel juf Sonja komt! Ik stond er niet bij stil en probeerde hem wat af te leiden. Toen juf Maril kwam huilde Georgens tranen met tuiten. Hij wilde niet los en ik moest mee naar binnen. O.k. dan maar mee naar binnen. Ik had toch de alarmlichten aan, nu dan... dit was ook een alarmerende situatie ;-)

Georgens bleef maar mopperen en dreinen dat juf Sonja er niet was. Uiteindelijk kwam hij in de klas tot rust en kon ik toch fijn afscheid nemen. 's avonds aan tafel kwamen we er achter wat er scheelde. Georgens dacht dat het vrijdag was ( de enige dag dat juf Sonja in zijn groep werkt). Ik breng hem immers meestal alleen op vrijdag naar school de andere dagen probeert Maurice dat te doen. Omdat ik hem op donderdag bracht (regen!) werd Georgens in verwarring gebracht en dat maakte hem zo onzeker en verdrietig.Dat kon hij ons aan tafel wel goed duidelijk maken.

Inmiddels is ook de eerste speelafspraak al gemaakt met een schoolvriendje ;-) Dat is natuurlijk ook wel leuk. We zijn benieuwd hoe dat volgende week zal gaan. Donderdagavond hadden we ook al de eerste ouderavond. Daar zaten we braaf op de kleine stoeltjes bij juf Maril en juf Sonja in de klas. Leuk om te horen hoe het dagprogramma van onze kleine rakkertjes verloopt.Ook hier is een vast ritme een echte houvast voor de kinderen. Er wordt gewerkt in thema's. Het eerste thema van dit schooljaar is "gezin". Dat zal wellicht nog wel wat vragen gaan oproepen bij Georgens. we zijn benieuwd!

Ook werd duidelijk (Christel je had gelijk! Mea culpa), dat er meteen het eerste jaar in de kleuterklas ook een citotoets wordt afgenomen. Ik wilde het niet geloven maar ook onze school neemt deel aan dit programma. Ze starten er dit jaar pas echt mee. De kids worden inderdaad beoordeeld en waar nodig bijgespijkerd. Het geeft een dubbel gevoel. Natuurlijk juichen we het toe als het systeem ingezet wordt om kindjes meer ondersteuning en begeleiding te bieden vooral als het maatwerk betreft maar het mag dan ook wat ons betreft geen ander doel dienen dan dat. Voor de rest hopen we dat onze kindjes gewoon lekker mogen zijn wie ze zijn en nog niet in systemen worden geplaatst waar prestaties nu al de norm zijn.

Het was leuk om te horen hoe onze kroost in de klas hun dag beleven. Welke regeltjes er zijn en hoe ze daar mee omgaan. Bijzonder waren de werkjes om te zien; leuke tekeningen, plakwerkjes, knutsels en frutsels en het speelgoed waar ze dagelijks mee bezig zijn.

• 10 September 2011 - 20:05

Anita Geuze:

eerst jullie web log weer eens bijgelezen,kom er even niet aan toe,druk druk.......wat een grote vent wordt georgens al!

• 10 September 2011 - 20:07

De Kloes...:

lache....je schrijft leuk en we blijven maar lezen over de school en alle dingen die erbij horen!

H,C en Walson uit groepje 2