België! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu België! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

België!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

13 December 2009 | Nederland, Heerlen

Zondag, heerlijk! Lekker even met z'n allen in bed met de TV aan nog even nadoezelen, met ons mannetjes tussen ons in. Daarna op het gemakje ontbijten en wat in huis keuvelen. Voordat we het weten is het lunchtijd en gaat Georgens zijn middagdutje doen. Dat is belangrijk want hij moet wel fit zijn voor de grote reis naar België!

Na het slaapje van Georgens vertrekken we spoorslags naar Bree waar onze vrienden Tom en Ingrid met de kids op ons wachten. In de auto oefenen we de namen van Nina en Lander en Georgens doet zijn best om het met een Belgische tongval uit te spreken ;-)

Gezellig om iedereen weer te zien. De kids zijn alweer zo groot geworden en Sinterklaas is ook bij onze zuider-buren niet aan het huisje voorbij gegaan. Prachtig speelgoed prikkelt alle zintuigen van Georgens en al gauw spelen de kinderen met de mooie tractors, het keukentje. Van taalbarrières is totaal geen sprake.

Wat worden we verwend bij de van Houtjes. Lekkere taart en voor de kindjes banaan. Gezellig even kletsen onder genot van bubbels en daarna ook nog heerlijk samen spaghetti eten. Een groot feest! Nina komt gezellig even kijken als Georgens een plasje moet doen op het toilet. A mai, Georgens heeft een hele bruine buik en een bruin "poepie" constateert ze verbaasd. Ja zeg ik "bij Georgens is alles bruin behalve de binnenkant van zijn handjes en voetjes" dat is een klein beetje anders dan bij jouw en Lander. Nina knikt instemmend en daarmee is het thema bruin ook weer afgehandeld. Om 20.00 uur is het toch echt wel tijd om te gaan. Nina en Lander gaan lekker in bad en Georgens mag alvast zijn pyjama aan.

Dat is wel een beetje vreemd vindt hij. Even lichte paniek maar als we vertellen dat hij dag moet zeggen omdat we samen naar huis gaan. Lacht hij tevreden; hij snapt dat hij gewoon met ons mee gaat in de auto en wuift dag met zij handjes naar de Belgische vriendjes en vriendinnetjes.Dag allemaal bedankt voor de mooie middag en avond en tot snel weer!

• 14 December 2009 - 17:34

Tom, Ingrid & Co:

Supergezellig en veel te veel tijd te kort! Wat is die Georgens toch een zalig kereltje; daar moet je wel voor smelten!!
    Nina heeft op school over Georgens verteld en Lander blijft oefenen: "choo-chens"... nog wat werk aan de winkel ;-)
    Heerlijk om jullie te zien en eindelijk met z'n drietjes!
    Bedankt voor jullie fantastische bezoekje!
    Geniet van die kleine kapoen!!

Veel liefs oet Bree!

xxxx