IKEAJAHAAA! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu IKEAJAHAAA! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

IKEAJAHAAA!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

24 November 2009 | Nederland, Heerlen

Georgens lag gisterenavond lekker op tijd ;-)in bed , 21.00 uur. Om 06.00 uur kroop hij bij ons en om 08.00 uur stonden we samen op. Gisteren dronk Georgens bij z'n avondeten zijn drankje voor de parasietjes zonder problemen op en wilde zelfs nog meer. Vanochtend echter wilde hij er niets meer van weten ( zucht!). Maurice en ik dachten slim te zijn en e.e.a. door het fruithapje te mixen maar daar haalde mijnheer z'n neus voor op.... Dan maar wachten tot de lunch en weer opnieuw proberen.

Het was nog steeds een "hondenweertje" vandaag dus besloten we, aangezien Georgens weer eens naar buiten wilde ;-), om naar de Ikea te gaan. Dat vond ons ventje een goed idee. Hij liet zich eerst gewillig in de grote kar vervoeren en na een half uurtje wilde hij de kar zelf wel duwen. Wij liepen dus achter onze handyman aan voor zo lang dat goed ging en namen om 11.30 uur een pauze bij het restaurant. Het leek wel of heel Parkstad was uitgelopen. Iedereen zat aan de koffie met gebak of aan een Ikea-lunch! Wij vroegen ons af wie er nog werkt?! ;-)

Georgens maakte het allemaal niets uit hij werkte tevreden een muffin weg en lurkte gezellig aan een pakje sap op een van de fancy lounge banken van de Zweedse meubelgigant. In het magazijn werd het pas echt groot feest, toen we hem om een aantal dozen hoog op de kar neerzetten en voort reden. Het werd pas echt hilarisch toen mama ook nog op de kar met dozen ging zitten en een tweede kar voor zich uitduwde! Maurice mocht het hele zootje in beweging brengen richting de kassa. Dolle pret op zomaar een dinsdag in Ikea-Heerlen ( nee, ik kreeg voor deze promo niet betaald ;-))!!!

Bij de kassa keken wij in ieder geval wat minder vrolijk maar dat terzijde (ahum). Toen we we op weg naar huis waren viel onze stoere bink in slaap in de auto (goede timing!) het was 13.00 uur! Ha, dat was fijn voor Georgens en ook voor ons want we konden onze bink zo overhevelen op de bank in de huiskamer en wij konden even op ons gemakje de auto leeghalen en het trappenhuis poetsen.

Om 14.30 uur stond oma voor de deur. Georgens hebben we toen maar wakker gemaakt anders waren we weer helemaal uit het ritme met het avondslaapje. Gezellig even samen koffiedrinken. Georgens moest natuurlijk eerst weer even goed wakker worden en had weer moeite met acclimatiseren. Het fruithapje van vanochtend kwam weer op de proppen maar hij lustte het nog steeds niet. Gaven we hem fruithapje zonder medicijn dan at hij het wel! Hij proefde het gewoon door het fruit heen, de rakker! Inmiddels werd dit wel een probleem want de medicijn zou hij toch moeten nemen. We besloten het 's avonds maar weer te proberen. Eerst even boodschapjes doen met oma en mama bij de supermarkt. Dat vindt Georgens nog steeds heel erg leuk!

Thuisgekomen gingen oma en Georgens nog even spelen met de kassa, ballen gooien en natuurlijk wilden Georgens weer even kijken toen ik aan het koken was. We hebben samen gegeten en ons mannetje had weer reuze schik. Het is zo grappig om te zien dat hij verbaal zich steeds meer en beter gaat uiten. Sinds deze week zegt hij heel veel woordjes na en soms lukt dat best aardig. Veel mensen vragen; praat hij al Nederlands. We kunnen jullie vertellen dat hij in ieder geval de volgende woordjes goed uitspreekt; papa, mama, Kieke, banaan, melk, auto, alstublieft, wassen, water gezondheid ( als we niezen)... en de voor de rest brabbelt hij steeds meer en vaker er lustig op los.

Hij is echt een vrolijke vent, is altijd in voor een dolletje of daagt je uit om met je te spelen. Maar kan ook best soms even alleen spelen. Dat stimuleren we ook. Maar eerlijk is eerlijk we genieten er zelf ook van om met hem bezig te zijn. Dus het zelf spelen wordt door ons bewust gepromoot ;-)
De medicijn hebben we toen maar door de sojamelk en het danoontje gemixed, dat ging er wel in, dus dat is ook opgelost!

Om 19.30 uur na een aflevering Zandkasteel was het bedtijd en om 20.45 uur lag Georgens lekker in bed te slapen.

Weer een fijne dag gehad, we zijn hier zo dankbaar voor en gunnen iedereen dit geluk die hier naar verlangd.

• 25 November 2009 - 08:13

De Hissinkjes:

Ja, het drama medicijn kan ik me ook nog goed herinneren. Wat wij voor stunts uitgehaald hebben om het (ongezien) erin te krijgen.
    En krijgt Georgens dan binnenkort zijn eerste cursus IKEA meubels in elkaar zetten? Dat is toch wel de ultieme klusuitdaging voor hem, of niet.

Groetjes,
    P, P en Djoun

• 25 November 2009 - 08:37

Anita Geuze:

haha dat drankje,peterson vond het heerlijk,alleen had hij er geen eetlust door...

gr anita geuze en bups

• 25 November 2009 - 20:27

Zöstere X2:

Zo te horen hebben jullie weer de hele trucjesdoos te voorschijn getoverd om hem zijn medicijnen te geven. Heerlijk om te lezen, dat jullie de nodige creativiteit en het nodige geduld hiervoor hebben.

Liefs RoMo, kusje v. Evena