Gemoedelijke dinsdag. - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Gemoedelijke dinsdag. - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Gemoedelijke dinsdag.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

17 November 2009 | Nederland, Heerlen

Gisterenavond had Georgens het ook wel behoorlijk gehad. Hij was zo mak als een lammetje bij het naar bed brengen. Hij kwam meteen op schoot en lekker tegen mij aanliggen. Nadat we dit "standje" 20 minuutjes hadden gehad. Mocht ik op de matras plaatsnemen en kwam hij lekker op mijn buik liggen en masseerde ik zijn ruggetje. Dat vond hij heerlijk en na een kwartiertje viel ons mannetje om 21.00 uur in slaap. Dat was voor iedereen heel fijn. Vanochtend om 06.00 uur stond hij weer op de gang en Maurice haalde hem, nadat hij gezegd had dat de auto's nog sliepen nog even voor 2 uurtjes slaap bij ons in bed. We waren meteen wakker toen onze kleine rakker uitgeslapen was en kaka zei. Heb ik hem op het potje gepland en jawel hoor binnen enkele minuten lag daar een mooi drolletje. Maurice en ik weer 'de indianen dans' doen en ons ventje bekeek het allemaal met een vette smile. Verder zijn we lekker rustig opgestaan en toen hebben we even wat boodschapjes gedaan met de auto.

Vandaag stond een kort bezoekje aan Vermeulen, het werk van papa, op de planning. We werden warm verwelkomd en Georgens speelde even gezellig in het bijzijn van papa en z'n collega's. Leuk dat iedereen zo meeleeft. Na een half uurtje zijn we weer naar huis gegaan en hebben we samen even gegeten. Georgens was tijdens de lunch heel ondeugend. Hij liet bewust een hele mondvol melk uit z'n eigenwijze smoeltje lopen zo over z'n shirt en broek. Tja en dan moeten we toch even aangeven dat dit echt niet kan en mag... Dus melk aan de kant. Georgens van z'n stoel en dan maar even duidelijk aangeven dat we dit niet willen en dat hij zelf maar met een doekje e.e.a. moet opvegen. Dat wilde hij niet dan maar even nadenken op een ander plekje en dikke tranen huilen. Nadat we het goedgemaakt hebben pakt hij het doekje en veegt de boel mee schoon.

Even later is het weer raak. Hij wil bij mama op schoot dat mag natuurlijk. Maar hij wil op schoot om op de laptop te spelen en met de telefoon te spelen ook dat mag niet ( hè wat flauw mama).
Ik leg duidelijk uit dat dit spullen van mama zijn en niet om te spelen en wijs hem op zijn speelgoed. Dat pakt hij vervolgens op en gooit het in het rond... daar reageer ik niet op en dan probeert hij alsnog de computer en de telefoon te grijpen. Dus dan maar weer even afkoelen op een ander plekje. Weer even dikke tranen. Ik vraag hem om zijn blokjes even bij elkaar te zoeken en dat doet hij ook maar hij moet nog steeds heel hard huilen. Daarna leg ik weer uit wat er nu mis ging en hij wil graag even bij mama uithuilen. Dat mag en ik houd hem lekker stevig vast. Van al dat testen en grenzen zoeken wordt je best moe hoor, dus valt Georgens spontaan in slaap in mijn armen. Ik leg hem lekker op een paar kussens en een dekentje gewoon op kantoor en daar slaapt hij 1,5 uur!

Tja soms is het zoeken wanneer je nu die grenzen moet en wilt trekken. Maurice en ik overleggen daar voortdurend over ook tijdens de situaties dat het mis (dreigt) te gaan... dat is wel fijn nu we er samen zijn en tot nu toe merken we wel dat dit effect heeft.

Ondertussen is oma Akkie ook gekomen. Dat is gezellig! Als Georgens wakker wordt rond de klok van 15.00 uur drinken we even koffie met wat lekkers erbij. Even wakker worden en dan is het tijd om een frisse neus te halen. Weet je wat we gaan even naar de beestjes kijken in het park! Dat doen we! Op nog geen 10 minuten loopafstand van ons huis is een parkje met allerlei dieren en een kleine speeltuin. Hier waren we nog niet geweest, dus een leuke trip zo even voor het eten. Georgens keek z'n ogen uit kippen, geiten, herten, kalkoenen, ganzen en ze maakten ook nog allemaal geluid! Wat grappig. We kwamen ook nog 2 grote, stoere baggers tegen die hard aan het werk waren, dat was nog veel boeiender vond onze kleine man. Hij kon z'n ogen er niet vanaf houden.

Thuisgekomen was paps aan het klussen en stond de ladder weer op kantoor.. Papa kreeg meteen ongevraagd hulp. Met de schroevendraaier en hamer in z'n hand stond Georgens binnen 'no time' bovenop de ladder en keek de kluskunsten van zijn vader af. Tjonge wat is dat toch leuk zeg. De mannen gingen daarna uitrusten bij het Zandkasteel en de vrouwen ( mijn moeder en ik) doken traditioneel de keuken in ( nee hoor, Maurice die staat hartstikke vaak in de keuken!).

Samen lekker gegeten en gespeeld en toen Georgens nog even op het potje gezet. na 15 minuutjes was er een plasje en hebben we weer een klein feestje gebouwd.

Dussss.... het potje houden we er voorlopig even in!

• 17 November 2009 - 20:29

Tom, Ingrid & Co:

Echt flink dat Georgens al succesvol op het potje is geweest!! Knap hoor!
    En zo herkenbaar: hier hebben we ook iemand rondlopen die spontaan de melk uit z'n mondje laat lopen en alles wil grijpen wat niet mag! Echte peuterpubertijd! Niet altijd gemakkelijk nee, maar naar het schijnt groeit het eruit! ;-))

Dikke kus x

• 17 November 2009 - 21:48

Zöstere X 2:

Het wordt al een echte vent, die Georgens van jullie: klussen met paps, zich laten verwennen door mams en nog even en hij staat al rechtop voor de w.c., zoals echte mannen dat doen, haha :). En dat hij af en toe grenzen op zoekt houdt de boel springlevend ;). Super om te lezen hoe jullie ook hiermee omgaan.

Liefs en een dikke X voor jullie held.

• 18 November 2009 - 08:25

Jeanne,Ron En Dilini:

Geweldig Georgens al op het potje!!! Zie je maar hoe snel ze alles beginnen te begrijpen. Nog even en Maurice hoeft niks meer te doen en Georgens klaart alle klussen. Maurice ik constateer wel onjuist gebruik van een ladder (beide voeten op de ladder!!)HaHa.

Liefs de Siesterwietjes XX

• 18 November 2009 - 10:23

Ruben's Posse:

ik denk dat we Ruben maar eens snel aan Georgens moeten gaan voorstellen! En Mc Donalds lekker vinden Én al zo snel op het potje!

• 18 November 2009 - 18:14

Henry & Christel:

Wij hebben even wat gemist.....en nog steeds is het voor ons niet te bevatten!
    Georgens gaat als een speer zo te lezen... en papa Maurice moet wel met beide benen op de grond/trap blijven staan. Mama Mireille aan de kookpot?
    tot as zaterdag bij Evena.