De reis is begonnen! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu De reis is begonnen! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

27 Oktober 2009 | Nederland, Heerlen

Vandaag ( zondag 25 oktober) zijn we precies volgens het vluchtschema om 13.40 vertrokken vanuit Dusseldorf.
Vanochtend zijn we rond half 8 opgestaan, hebben rustig ontbeten. Daarna kwam ons lieve vriendinnetje Diana nog snel afscheid nemen en ons een gelukszakje met verrassingen brengen. De sms-jes van iedereen die ons nog op de valreep goede reis wilden wensen zorgden voor veel prettige afleiding! We kregen de kans niet om zenuwachtig te worden!
Om 9.15 uur vertrokken we met de auto richting Dusseldorf. Het ging rap en het was niet druk onderweg.

Na een stevige lunch afscheid genomen van onze chauffeurs pap en Jeanne en daarna op naar de douane!
Eenmaal in het vliegtuig beland bleek dat we tussen de kleine kinderen zaten. Maurice kreunde en steunde dat hij z'n benen niet kwijt kon maar de stewardessen waren niet onder de indruk. Tijdens de vlucht werden we best wel verwend vonden wij! We kregen een warme maaltijd met een wijntje en daarna nog lekker koffie en een baily's of een andere borrel naar keuze! Ondertussen werd het tijd om onze post te openen! Jahaa Rubens Posse alle kaarten hebben we bekeken en ze waren ohhh zooo leuk! We kregen voldoende te drinken ondanks het feit dat slapen echt onmogelijk was door het gekrijs van alle kids en de stampende voetjes in onze rugleuningen vloog de eerste 5 uur toch wel snel om.

Na 6 uur zitten werd het toch wel wat vervelender dat vonden de kids om ons heen ook. Er werd door de stewardessen fors gemopperd op de ouders die de kids in het gangpad lieten lopen! Tja en als je dan gedwongen wordt om te blijven zitten dan zet je het vanzelf wel weer op een krijsen.... Alle ouders bleven verbazingwekkend rustig en gelaten onder alle commotie. Om het half uur keken Maurice en ik elkaar aan. Gaat dit straks op de terugweg bij ons ook zo??? Tjongen jonge dat wordt dan echt aanpoten. We bedachten spontaan een nieuwe kindvriendelijke vliegformule; een kinderzone met speelplekjes en ruimte om te kunnen lopen. Na 9 uur vliegen huilden werkelijk alle kinderen tegelijk in het vliegtuig en iedereen zat met samengeknepen billen en zure gezichten om zich heen te kijken! En wij waar glimlachen naar al die dappere ouders met roodaangelopen blerende baby's die steeds harder schreeuwden.

Anyway om precies zeven uur landen we op Miami-airport. Het duurde ontzettend lang voordat we langs de paspoort controle waren omdat er heel wat formaliteiten zijn. Je krijgt een iris-scan, handscan, duimscan aan beide kanten en een aantal vragen over je verblijf, wat het doel is van je reis etc. Nadat we onze bagage opgehaald hadden was het echt wel even zoeken naar het Airport Hotel. Even voor Roger en Monique volg de borden naar Course E, en neem dan de lift naar de 2e etage. Daar is meteen het Airport Hotel gelegen.

Nadat we onze spullen op de kamer gedropt hadden was het reeds 20.30 uur Miami (time) Toen zijn we meteen op zoek gegaan naar shops waar ze eventueel fotocamera's verkopen. Helaas niet te vinden. We hebben dus maar nieuwe batterijen gekocht voor de camera want de oude waren al leeg. Nu is het 22.00 uur Maurice ligt al te pitten dus dat is goed is er tenminste iemand fit morgen ;-)

We hebben om 7 uur onze wake-up call en zullen vervolgens rond 8 uur richting de gate gaan. Dat is 10 minuten lopen van ons hotel. Dan vliegen we om 10.00 uur richting Haitie en wat daar allemaal staat te gebeuren hopen we jullie snel te laten. weten!

We gaan nu eerst lekker slapen en dromen van ons kleine mannetje.

Chocopoppie we komen er aan!

Kusjes,

Maurice en Mireille

• 27 Oktober 2009 - 00:16

Bill:

Fikse trip maar jullie weten waar jullie het voor doen! Hou je taai en veel plezier met jullie manneke.

groet, Bill (en Suus)

• 27 Oktober 2009 - 06:19

Ruben's Posse:

Fijn te horen dat de kaarten enig tijdverdrijf hebben geboden tussen al het reis gedruis, maar nu op naar Georgens

• 27 Oktober 2009 - 08:18

Anita Geuze:

wat een toestand in het vliegtuig...pffff...maar goed weer vergeten!!

gr anita geuze en bups