Prins Maurice & Prinses Bo - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Prins Maurice & Prinses Bo - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Prins Maurice & Prinses Bo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

16 Februari 2010 | Nederland, Heerlen

Ondanks dat het Carnavalsmaandag was, ging Georgens toch naar Kakelbont. Dit leek ons wel zo handig om zijn ritme er een beetje in te houden. Het waren toch al dolle dagen geweest in het weekend en een beetje "chillen" bij Kakelbont leek ons wel goed voor de kleine prins. Het tempo lag bij ons wel wat lager dan de gemiddelde maandagmorgen ;-)...even over negenen stapten we met z'n drietjes door de sneeuw richting Bekkerveld. Het had 's nachts weer fors gesneeuwd en het was een echte survival met de buggy!

Bij Kakelbont hadden ze twee groepjes samengevoegd omdat er toch veel kinderen "vakantie" hadden genomen. Georgens zwaaide ons vrolijk uit en ging meteen lekker spelen. Afgelopen vrijdag hadden we een korte evaluatie bij Kakelbont over hoe het met Georgens de eerste weken was verlopen. Tot nu toe vonden zowel de leidsters en wij dat Georgens zich prima had aangepast. Volgens de pedagogisch medewerksters konden ze verder ook geen achterstand in de ontwikkeling bij Georgens ontdekken. Hij zit op het "normale" niveau van een 2,5 jarige. Het had ook anders kunnen zijn met name omdat de kindjes bij GLA natuurlijk weinig directe begeleiding kregen en ook bijna geen speelgoed hadden.

De taalontwikkeling gaat ook met sprongen vooruit dat merken we bijna dagelijks. Hij leert zoveel woordjes en gebruikt al zinnetje van drie woordjes achter elkaar. Met soms ook wel grappige versprekingen als bijvoorbeeld "mama licht aan" ( als hij licht uit bedoeld) of "papa dichtmaken als hij openmaken bedoeld. Georgens praat ook echt de hele dag iedereen na, een papegaai is er niets bij.

Zoals algemeen bekend noemt Maurice mij regelmatig Bo en Georgens roept dus tegenwoordig ook te pas en te onpas "BOOHOO"!!Nu wilde het toeval dat wij na de tussenstop bij Kakelbont en de poetsochtend thuis het plan hadden opgevat om 's middags te wandelen in Epen. Op weg naar het prachtige, met witte "bergtoppen" omgeven heuvelland, kwamen we in een dorp een wel heel bijzondere Carnavalswagen tegen... ( zie foto)...Toeval bestaat niet! Georgens prins van Kakelbont en voor ons stond in het prachtige dorp Mechelen een geweldige Praalwagen klaar.

We twijfelden nog even of we niet op zouden stappen maar onze outfit was te fantasieloos om indruk te maken in de bonte stoet. Dan maar een wandelroute scoren bij "De Smidse" en even lekker de neus in de wind. Na een fikse wandeling, lekker opwarmen bij onze favoriete uitvalsbasis. Een wijntje en kaasplankje voor mevrouw en een kop erwtensoep met als toetje een flink stuk Sint Remigius vlaai voor mijnheer! Daar doen we het voor!

Een van de eerste keren de afgelopen 4 maanden dat we er nog eens met z'n tweetjes op uit trokken. Hoe snel je wendt aan een gezinnetje en de gezelligheid van het samenzijn dat is echt ongelooflijk. Ons middagje "vrij", even niet in de rol van papa en mama, was ook weer eens lekker. Natuurlijk verheugden we ons absoluut om rond 17.00 uur de kleine chocoprins weer op te halen. Die gaf ons een dikke knuffel en vond het reuze leuk dat we weer met z'n drietjes samen waren. En wij, ja wij kunnen natuurlijk onze kanjer echt niet meer missen !

• 17 Februari 2010 - 08:18

Anita Geuze:

Heerlijk een moment voor jullie zelf.....met 1 kindje kan dat af en toe...bij ons met 4 koters zjn die momenten helaas zeer schaars...
    anita,mams van mathijs,meike,judith en peterson

• 28 Februari 2010 - 20:05

Tom, Ingrid & Co:

Fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Tot gauw weer eens!

xxxx