Prins Georgens de 1e! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Prins Georgens de 1e! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Prins Georgens de 1e!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

11 Februari 2010 | Nederland, Heerlen

Zondag werd Georgens voor het eerst ondergedompeld in de Limburgse Carnaval en voor we het weten zit hij tot over zijn oren in het feestgedruis!

Woensdagochtend brachten we nog een bliksembezoekje bij de Rabobank collega's en telden we onderweg de sneeuwvlokjes die in snel tempo de weg omarmden met een witte deken. Thuisgekomen wilde Georgens graag voor het raam dit winterse tafereel volgen. Eerlijk is eerlijk er gaat ook niets boven de beleving van vallende sneeuwvlokjes die naar beneden dwarrelen. Met onze neuzen tegen het koude raam gedrukt zaten we gezellig samen van onze lunch te genieten.

We werden even later opgeschrikt door de telefoon. Bianca van Huize Kakelbont aan de andere kant van de lijn: "eindelijk heb ik jullie te pakken"! O ja riep ik nog verbaasd, wat is er dan?! "Georgens wordt de morgen prins Carnaval van zijn groep, samen met princes Jerna"!

Nu wisten we wel dat er een carnavalsochtend op het programma stond met een mini-optocht rond het Bekkerveld maar dat er naast de rol van clown ook een rol als prins voor Georgens was weggelegd dat was pas echt bijzonder nieuws ;-)

3 maanden in Nederland, net de eerste pakjesavond, kerstnacht en oliebol achter de kiezen of hij is alweer de eerste chocopoppie prins van Kakelbont ;-0 Georgens wist nog van niets en dat hebben we ook fijn zo gelaten. Maar wij hadden de grootste lol en zagen het al helemaal voor ons.

Vanochtend was het even spitsuur om onze carnavalist op tijd geschminkt en wel op de residentie Kakelbont te krijgen. Helaas moesten papa en mama werken en konden we niet meegenieten van het ongetwijfeld amusante schouwspel van de prins en prinses met kleurrijk carnavalesk gevolg. Oma en Kieke zouden de honeurs waarnemen, maar die hadden wat opstartproblemen door o.a. de sneeuw. Oma stopte nog net op tijd met piepende banden voor het dagverblijf voordat de groep weer door de deur verdween om binnen verder te feesten. Er werd nog net een glimp opgevangen van de prins die nogal onder de indruk scheen te zijn van de toeters en bellen rondom het festijn.

Toen de adjudant de prins vanavond ging ophalen bleek dat deze alweer gedeeltelijk zijn functie neergelegd te hebben oftwel de prinsenmuts gedumpt te hebben. Georgens had alleen nog maar zijn eigen bruine koppie dat zijn gezichtje kleurde. Hij was van eigewijze clown omgetoverd tot zeer serieuze prins( zie foto). De prinsencape droeg hij nog wel vol trots. Ik heb de enigzins vermoeide hoogheid begeleid naar zijn bolide, ingeladen en netjes naar zijn paleis gereden. Daar trof hij een nieuwsgierige hofnar aan die samen met de prins het programma even evalueerde ;-)

Nu ligt de hoogheid op een oor en morgen is hij weer gewoon onderdeel van het gepeupel! Stel je voor, straks krijgt hij nog allures!

Alaaf!

• 11 Februari 2010 - 21:41

Zöstere:

ALAAF, ALAAF, ALAAF veur Prins Georgens de 1e !!!

Evena dreumt natuurlijk al stillekes van ziene prins op het witte peerd. 't Moch natuurlijk oach eine carnavalsprins zeen ;)!
    Hielemoal te gek.

Leef groetjes van alle 4 de Graasbörgers oet Zöstere.

• 12 Februari 2010 - 07:19

Judith Eurlings:

haha ALAAF!!!! Je kan toch niet zeggen, dat dat mannetje het niet goed doet allemaal :-) :-)

• 28 Februari 2010 - 19:58

Tom, Ingrid & Co:

Wat een geweldige historie weer! Fantastisch!!

• 29 December 2010 - 19:44

Senna En Marian:

oooo,wat een schattig jongetje!!!