Sinterklaas 1 - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Sinterklaas 1 - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Sinterklaas 1

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

05 December 2009 | Nederland, Heerlen

Die teletubbie zak is perfect! Georgens slaapt er prima in. Vanavond heeft hij zijn nieuwe snoopy pyjama aan en dat is de ultieme test of het echt de roze slaapzak is die het slaapritme bevordert. ;-)

Vanochtend lekker op het gemakje nog even in bed KRO'Kindertijd gekeken. Met zo'n heerlijke Zweedse kinderserie, die je normaal niet meer zou snel zou opzetten. Zo prachtig sfeervol en goed gemaakt, dat ik er echt bij weg kan zwijmelen. Het is optimaal genieten met die kleine chocopopi naast ons in bed. Die heerlijk tegen je aankruipt en je zo nu en dan een kusje of aaitje in je gezicht geeft. Ik voel me dan net een prinsesje zooooo rijk. Zo liggen we dan gezellig totdat de heren beginnen te stoeien. Het betere gooi- en smijtwerk komt er regelmatig aan te pas. Maurice gaat op Georgens zitten. Georgens bijt in de billen van papa. Georgens wordt opgegeten, afgelebberd, en gekieteld. Maurice gooit Georgens van 2 meter afstand buiten het bed met een grote boog op het bed. En ik gil maar continu pas op, voorzichtig, doe nou rustig, straks doet iemand zich pijn! Georgens kraait het uit van plezier en vindt het geweldig. Dan lekker in onze pyjama’s samen ontbijten en krantje lezen. Georgens steevast het sportkatern en sinds kort ook Wonen ;-) Hij geeft er nu ook uitgebreid commentaar bij.

Daarna hebben Georgens en ik lekker samen gespeeld (kralen rijgen, tekenen, boekje lezen, spelen met handpop Ernie. Maurice heeft nog wat stekkers gemaakt in de serre. Sinds 2 dagen stinkt de woonkamer naar verbrand hout en niet zo'n beetje ook. Dat komt ervan als je iets te lang doorgaat met boren zodat het hout gaat schroeien. Kan gebeuren bij kluswerkzaamheden. Maurice meent dat ik me maar voor moet stellen dat we een open haart hebben dan ruikt het huis ook altijd zo heerlijk... mhhmmmm! Heb best wel wat fantasie maar het stinkt gewoon en daar helpt geen visualisatie van een romantische open haart met berenvelletje aan! 'S middags worden er pannenkoeken gebakken. Dat is een van Georgens lievelinggerechten. Maar vandaag red hij het einde van de pannenkoek niet. Hij is zo moe dat we hem meteen om 13.00 uur naar bed brengen. Even lekker een dutje doen voordat het Sinterklaasfeest bij oma start.

Om 16.00 uur zijn we bij oma. Georgens heeft speciaal zijn voetbalpietenpak aan en Kieke heeft ook haar pietenmuts op! Dat komt goed uit. Twee ondeugende pietjes op een rij dat zal later blijken! Eerst maar eens even een kopje koffie om de stem te smeren voor de Sinterklaasliedjes. Maar Kieke wil alleen maar lang zal ze leven horen en anders niet. O.k. dan maar een luid hiep, hiep, Hoera, Hoera, Hoera!
De eerste pakje worden uitgepakt. Ha, kleurpotloden en een kleurboek, jippie; tekenen! "Nee, de kinderen kunnen straks kleuren, eerst eten, oeps glas water valt om....., even alles schoonmaken....., acht weet je wat laat ze toch maar kleuren ;-) Lekker rustig...Of toch niet? Nog maar een pakje dan Whoeoeaaaaaa!!!!! Georgens laat weer een oerkreet; Kieke krijgt een kassa en hij weet er wel raad mee! Kijk maar bliep, bliep, even scannen die handel en daarna even omroepen “kassa bij" natuurlijk met de microfoon weer lekker achter de huig geplakt anders verstaan ze je niet goed ;-)!

Aan tafel! Oma heeft speciaal voor de kinderen tomatensaus gemaakt. Wij zussen klagen bij elkaar het leed over het eetgedrag van onze kids en voor we het weten zitten we alle vier weer in een kleine strijd verwikkeld om onze koters iets van de lekkernijen naar binnen te laten werken. En oma heeft nog wel zo haar best gedaan. Daar denken die kleine rebellen vandaag even heel anders over. De een houdt plotseling toch niet meer van rijst of toch weer wel. De ander deed gisteren nog een moord voor perzik maar draait vandaag vol afkeer en resoluut het hoofd weg van dit goudgele, sappige vruchtje.

Er is geen peil op te trekken; vandaag is het "hot" en morgen "not". Daarbij komt dat die twee elkaar ook nog imiteren en dat Georgens, Kieke ook nog denkt te kunnen corrigeren, terwijl hij zelf net zo dwars en tegendraads is als zijn kleine nichtje. Kieke is op oorlogspad en graait in alle tassen, kasten en Georgens loopt er als een chaperonne achteraan en kwekt om de 5 minuten "non" Kieke, Kieieieke NOOOOOHOOOONNNN, Joei, oei, oei en heft streng zijn vingertje in de lucht. Wij kijken elkaar allemaal aan proberen ons lachen maar in te houden. Die twee zijn aan elkaar gewaagd want Kieke is niet het minst onder de indruk van Georgens en zijn bestraffende vingertje. Zelfs het Zandkasteel kan onze bengels niet tot bedaren brengen. Stel je voor dat er nog Pieten en een Sint aan te pas zouden komen. Voor onze hummeltjes is dit al mooi genoeg geweest. 19.00 uur, tijd om naar huis en naar bed te gaan. Om 20.30 uur is Georgens in dromenland.

• 06 December 2009 - 09:06

Cynthia:

leuk hoor 2 die aan elkaar gewaagd zijn;-)
    echt lachen en soms huilen..

ennuh met slapen , je moet idd veel proberen en dan opeens eureka!
    trouwens met kiezen enz slapen ze hier ook erg slecht
    lfs oet Heële

• 06 December 2009 - 10:25

Roger En Monique:

Sinterklaas is toch niet aan Georgens ontsnapt. Wat een heerlijke sfeer, pietenpyama,verbrand hout, gooien, smijten billen bijten. Echt Sinterklaas.

Op naar Kerstmis!!!!!!

Gr,