Woordjes leren! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Woordjes leren! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Woordjes leren!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

03 December 2009 | Nederland, Heerlen

Vandaag allereerst een heel hard lang zal ze leven voor lieve Diaantje want die is jarig!

Vanochtend heeft onze roze teletubbie zich in zijn Michelinpakkje om 6.00 uur bij ons gemeld. We ebben hem toen maar bevrijd en waren zeer tevreden met het resultaat! Hij heeft nog een uurtje bij ons in bed geslapen en toen zijn we opgestaan. Na het ontbijt hebben we lekker even gespeeld en zijn toen verse broodjes gaan halen voor de lunch. Bij het afscheid zei de bakker "adiee Wah! Dat vond Georgens schijnbaar wel cool dus hij riep de hele weg naar huis "adiee wah! Zullen ze in Kerkrade leuk vinden. Vandaag hadden we speciaal bezoek in de pauze kwamen mijn directe collega's van de Rabobank ons een kort bezoekje brengen. Georgens werd weer veel te veel verwend met heel leuke boekjes ( papa en mama beer !) en andere verrassingen. Bedankt lieve collega's! Na de lunch was het bedtijd voor onze kleine man en die viel aanvankelijk onder luid protest toch weer snel in slaap.

's middags kregen we nog een bliksembezoek van Marga die ons adoptieverhaal ook op de voet gevolgd heeft en het hart op de goede plaats heeft ook voor de kindjes van GLA. Dat was weer een leuke start van de middag. Georgens en Marga bekeken samen de kalender die we voor haar meegenomen hadden uit GLA. Je ziet dan dat Georgens de kindjes herkend en een meisje leek op Evena en die haalde hij er ook meteen uit. We vonden het nog frappanter dat Georgens met de sleutelhanger van GLA die we ook voor Marga en Jos hadden meegenomen naar de kaart van GLA liep en hierop wees. Hij leek te willen zeggen dat de sleutelhanger daar bij hoorde.

Je gelooft soms je ogen niet als je dat soort dingen ziet gebeuren. Hij weet precies de combinatie te leggen met het logo en GLA met de kindjes.
Georgens brabbelt nu ook alweer veel meer in het bijzijn van anderen. En leert elke dag woordjes bij. Hij heeft een plaatjesboek met foto's over het dagelijkse leven met thema's als eten, kleding, lichaamsdelen en dieren. Hij leert door dit boekje elke dag nieuwe woordjes zoals badje, bedje, fiets vliegtuig, neus, oren en hij wil dit ook graag laten horen aan iedereen. Als je weet wat hij wil zeggen hoor je dat hij op de goede weg zit ;-)

We merken goed dat hij de eerste weken nodig had om de indrukken te verwerken van het nieuwe huis, de omgeving en de mensen. Nu gaat hij veel meer praten, zingen, dansen en verbanden leggen. Het is in onze beleving ontzettend rap. We hadden verwacht en ons er op ingesteld dat dit proces van verwerking van indrukken, maar ook het laten inslijten van rituelen etc. veel langer zou duren. Of wij maken hierbij een inschattingsfout. Maar tot nu toe kunnen we niet constateren dat hij er niet wel bij vaart hoe het op dit moment gaat. We zijn dan ook heel blij dat we dit proces beiden kunnen en mogen meemaken.

Nadat we Marga uitgezwaaid hadden stond een kort bezoekje aan oma Tonny op het programma met papa. Mama ging even een verjaardagskusje uitdelen bij Diana. Georgens en papa gingen lekker spelen in Sittard en oma een knuffel geven. Het regende heel hard onderweg in de auto naar huis en daar vertelde Georgens de hele tijd over aan tafel, tijdens het avondeten. A propos avondeten. Dat is nu de volgende uitdaging want mijnheer is ons dus nu aan het testen met eten. Vandaag hebben we een dik uur de poot stijf gehouden om een van zijn lievelingskostjes naar binnen te laten werken. Och, dat hoort er ook bij. Dus dat zien we maar weer als een nieuwe uitdaging!

Het was weer een beetje druk dagje dus morgen gaan we het rustig aan doen voor Georgens.

• 03 December 2009 - 20:50

Anita Geuze:

Ha ha...prachtige tubbie
    gr rinus en anita en bups

• 03 December 2009 - 21:04

Janneke:

Het staat hem super!! Lekker manneke is het. Fijn dat het zo goed gaat. Geniet maar lekker van elkaar.

Groetjes van Janneke, mams van Lairson en Marjorie.

• 04 December 2009 - 06:07

Marianne (Bertho):

Ach, mooi roze is niet lelijk!

• 04 December 2009 - 07:48

Tom, Ingrid & Co:

Super die roze trappelzak! Nina zou 'm zo aanwillen!!

Geweldig te lezen dat hij al zo vlug zo'n sprongen maakt!
    Geniet er maar van!!

xxx

• 04 December 2009 - 11:26

Collega:

Hoi Mireille, Maucen en Georgens. Het was leuk om even bij jullie op bezoek te zijn. Bedankt voor de lunch.

• 04 December 2009 - 15:29

Marga Theo Mergeline:

Geweldig die roze tubbie, ziet er super uit. Leuk hoor dat hij steeds meer gaat praten en zingen, hij voelt zich duidelijk goed. Geniet er maar fijn van.

Groetjes Marga, Theo en Mergeline

• 04 December 2009 - 15:56

Henry & Christel:

Dit zal bijna onze laatste reactie zijn op jullie weblog...we horen dé gebeurtenissen wel weer "LIVE"! Zegt Georgens ook al Walson?

• 13 December 2009 - 15:40

Jip: