Het paspoort is klaar!! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Het paspoort is klaar!! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Het paspoort is klaar!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

02 Oktober 2009 | Nederland, Heerlen

Lieve mensen,

Na 5 jaar wachten hebben z'n in Haiti plotseling de smaak van de vooruitgang te pakken! Gisteren bereikte ons via de laatste nieuwe up-date van Georgens het nieuws dat het paspoort klaar is!

En tot onze grote verbazing bleek dat al eind vorige week het geval te zijn dat ons paspoort klaar was.Nu wordt het visum gereed gemaakt en dan... zou het wel eens zo kunnen zijn dat we al over 3/4 weken afreizen vanaf vandaag geteld!!

Jullie kunnen je voorstellen dat dit de voorbereidingen wel even in een stroomversnelling brengt. Vandaag zijn we dus maar snel naar onze huisarts gegaan om de vaccinatie door te spreken. De medicatie is nu in huis en volgende week wordt er geprikt voor Hepatitis A & DTP.
Maurice heeft er nu al buikpijn van!

Malaria tabletten, daar voelen we beiden niet veel voor. Het idee van mogelijke hallucinaties staat mama Mireille al helemaal niet aan! Dat wordt dus goed kleden en insmeren met DEET en misschien wel slapen onder een klamboe. Och het is toch al een groot avontuur.

Inmiddels hebben we de Apotheek ook een prima omzet verzorgd vandaag. Van sinaspril tot neusspray en van primatour tot diareeremmer we kunnen er een winkeltje mee beginnen op Haiti ;-)

Verzekeren van de reis en de ziektekosten heeft wat meer voeten in de aarde. Aangezien Haiti een negatief reisadvies heeft en in risico categorie 5 valt zijn er niet veel verzekeringsmaatschappijen happig op een deal! En een kindje verzekeren dat nog geen burgerservice nummer heeft is ook een uitdaging! Maar we zijn er mee bezig en het zal wel loslopen allemaal.

Vanmiddag ook op zoek gegaan naar wat spullen voor het weeshuis. Kleurpotloden, boekjes, spekjes, lolly's zeepjes, haarspeldjes, naald en garen, etc. etc. Iedereen die denkt nog iets kwijt te kunnen. We nemen een extra koffer vol spullen en kleren mee voor de kids en de nanny's. Dus kom maar op!

Kortom we zijn op stoom, en zitten niet stil.

En wat ziet ons mannetje er weer vrolijk uit. Z'n koppie hebben ze weer geschoren maar zelf zonder haar blijft het een droppie.

• 02 Oktober 2009 - 18:24

Rinus En Anita Geuze:

Hoi Maurice en Mireill

wat een schat,en hup op naar Haiti!!!!op naar jullie mooie mannetje!!

Gr anita,rinus en bups

• 02 Oktober 2009 - 19:51

Paul Hissink:

Super nieuws

Succes met de voorbereidingen.

Jullie Iphone werkt in Haiti en t-mobile heeft er dekking.
    Als je de iphone niet wil meenemen kun je van mij een gsm lenen die het in Haiti doet.

Eigen simkaart erin en klaar.

Bellen met Skype is veel goedkoper. Ik heb destijds 45 minuten met Nederland gebeld voor 17 cent.

Bellen met GSM kost Eu 2,25 per minuut.

• 02 Oktober 2009 - 19:52

Ruby En Zo :

o boy o boy wat is het toch spannend!!! we bibberen met jullie mee. Maarrrrrrrr een ding is zeker die Georgens komt bij een super papa en mama terecht!

• 02 Oktober 2009 - 20:22

Papa En Mama Ziggy:

En ook in Limburg Noord wordt er volop mee gebibberd. We zijn plaatsvervangend zenuwachtig geworden van deze eindsprint van Georgens.
    Misschien kunnen jullie in Haiti Ziggy aansporen om ook eens vol gas te geven en als de wiedeweerga naar Nederland te komen.

Heel erg veel succes de komende week en tot zonnig!
    Leggen jullie de sleutels wel in de klompjes bij de blauwe bloempot?

XXXXXXXXXXX

• 02 Oktober 2009 - 21:35

Jan Vivianne En Kyra:

WOUW wat een snelheid. Als ik er al de kriebels van krijg moet het voor jullie helemaal erg zjn.
    Heel veel succes met de laatste voorberiedingen en hup en dat vliegtuig.
    Geweldig...weer zo'n schoonheid in ons limburg.
    Voor de ziektekostenverzekering kun je me evt. bellen, heb nog wel een tip.

Groetjes JAn Vivianne en Kyra

• 03 Oktober 2009 - 08:56

Judith Eurlings:

En dan heet de site straks..
    goergenscaubo.waarbenjijnu..
    oh gewoon in heerlen :-) :-)

Veel succes met de laatste voorbereidingen!!

• 03 Oktober 2009 - 09:50

Henry & Christel:

Niet te geloven! Verbaasd...lezen wij jullie goed nieuws, ook al in de achtbaan terecht gekomen...net als de Fam. Sijstermans!!
    GEWELDIG GEWELDIG....stap erin en laat de rit maar komen.

xx uit Geleen.

• 03 Oktober 2009 - 14:21

Marga En Theo:

Oh wat is het spannend allemaal!!!!!!!!!!!!!!!

Nog heel eventjes geduld en jullie mogen Georgens voorgoed in de armen gaan sluiten. Geniet van de allerlaatste voorbereidingen.

Liefs Marga en Theo

• 03 Oktober 2009 - 19:26

Roger En Monique:

Wat een sneltreinvaart hebben ze daar nu in Haiti.

Zet 'm op.

Maurice succes met je spuitjes. Ik geloof dat ze nu niet meer groter dan een colafles zijn :)

Wat ziet hij er weer top uit. Hij blijft maar lachen. Wat een vriendelijkheid komt daar naar Healder.

Tot gauw,

Roger en Monique

• 04 Oktober 2009 - 17:39

Marianne (Bertho):

Wat geweldig, nog een klein stapje (figuurlijk dan) en jullie zijn bij Gergens! Spannend!

• 05 Oktober 2009 - 08:31

Nicole Penders:

Jiehaa.... spannend, maar o zo leuk!
    Heerlijk dat het menneke gaat komen. Succes met alle voorbereidingen.
    Ik ben benieuwd naar het volgende reisverslag :-)
    Veel liefs, Nicole

• 08 Oktober 2009 - 13:25

Cynthia:

Wat snel en verrassend!
    het kriebelt hier ook door het nieuws.
    Ik heb heel veel kleertjes en speelgoed voor het tehuis.
    Wat en vooral hoeveel kan ik jullie meegeven??

Laat het ff weten dan maak ik een tasje klaar.

denk aan jullie,

liefs Cynthia, Remko faas en Lieve

• 08 Oktober 2009 - 19:40

Jeanne En |Ad:

Wat spannend allemaal!
    We blijven jullie volgen in de voorbereidingen. Veel succes.

• 10 Oktober 2009 - 13:20

Janneke:

YES YES, jullie gaan naar Georgens toe!! Wat heerlijk dat de data nu bekend zijn!! Hoe blijven jullie bij GLA! Spannend......... Geniet ervan, voor je het weet ben je weer thuis. Met een scheet van een mannetje!

Succes met de laatste voorbereidingen.
    Groetjes van Janneke, mams van Elise*, Lairson en Marjorie