Las Islas - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Las Islas - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Las Islas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

10 Oktober 2010 | Nederland, Heerlen

In Spanje aangekomen namen we de shuttlebus richting verhuurbedrijf. Onze huurauto konden we gelukkig snel in ontvangst nemen. Georgens vond het allemaal wel best. Hij had tot dat moment heel dapper zijn eigen koffertje getrokken, de vlucht en de rit in het busje prima doorstaan maar was nu ook wel aan het einde van zijn Latijn. Hij viel dan ook meteen in zijn autostoeltje in slaap. De rit naar ons hotel, Las Islas duurde gelukkig maar 20 minuutjes. We hebben onze prins meteen maar op bed gelegd en toen pas zagen we dat we in een klein paradijsje waren beland. Twee koele glazen witte wijn stonden op het balkon klaar en de eigenaar bracht ons de kaart zodat we nog even wat konden eten. Eindelijk om 22.00 uur (10 uur later dan oorspronkelijk bedoelt) begon ons weekje vakantie in Fuengirola.

De volgende dag waren we gelukkig allemaal in vakantiestemming en konden we nog eens hartelijk lachen om de valse start. Georgens was die nacht nog wel uit bed gevallen maar de schade bleef beperkt ;-) door de kussens die we voor “het gevalletje dat” naast het bedje hadden gelegd. Het ontbijt was een zalig begin van de dag. Verse sapjes, eitjes, vers brood en fruit, het ontbrak aan niets op het sfeervolle terras waar alles op vriendelijke wijze geserveerd werd. Vogeltjes floten, op de achtergrond een relaxed muziekje en voor ons een aanlokkelijke blik op het zwembadje zorgden voor een op en top vakantiegevoel. Hier zouden we het makkelijk een weekje volhouden. En zo was het ook.

Las Islas omarmde ons letterlijk en figuurlijk. De eigenaar, zijn gezin en personeel waren zo lief en hartelijk voor ons en de andere gasten. De kindjes werden op handen gedragen. De Libanese keuken was overheerlijk en zorgde voor heel wat verrassingen. We besloten een van de eerste dagen om Georgens de zee te laten zien. Dus zakten we af naar een nabij gelegen strandje. De zee was prachtig en met een klein briesje erbij was het goed uit te houden in de krachtige zon. Het grote water met golven vond onze kleine man wel heel spannend. Maar samen met papa durfde hij best met zijn dikke teen even te poedelen in het water ;-) Al snel had Georgens kennisgemaakt met een Spaans jongetje en meisje die wel zandkastelen wilden bouwen. Het werd een van de gezelligste middagen daar aan het Spaanse strand van Fuengirola.

Het bijzondere kleine witte stekje Mijas brachten we die week ook een bezoek. Een gezellig maar toeristisch stadje, boven op een berg gelegen, met een prachtig uitzicht over de boulevards. Het was feest in het stadje. Een grote kermis stond op het marktplein en vele bewoners verzamelden zich te paard of op een ezel voor de stadspoorten. Door de straten klonk Spaanse muziek en overal kon je eten, drinken en dansen. We liepen door de bont versierde straatjes en genoten van de prachtige koetsen en paarden met op hun rug een trotse bereider met of zonder vrouw of kind. Georgens vond het prachtig en was blij verrast toen we op de top van de berg een speeltuin met glijbaan ontdekten!

De dagen vlogen voorbij. Heel wat middagen hadden we waterpret in het zwembadje van het hotel. Georgens mocht twee keer spelen bij de kinderen van de eigenaar van het hotel. Sara en Omar deelden hun speelgoed met hem en Georgens vond het maar wat leuk om met zijn Spaanse vriendje en vriendinnetje te stoeien. Na een heerlijk weekje relaxen in de Spaanse zon die met namen ook Maurice goed deed namen we met een beetje weemoed afscheid van Las Islas. Het deed ons aan een paradijs denken en Georgens gek genoeg aan Haïti. Misschien waren het de palmbomen, de temperatuur en de combinatie met de reis in het vliegtuig?! Wie weet! Het was in ieder geval in alle opzichten voor iedereen een bijzondere vakantie.

Op de terugweg in het vliegtuig was Georgens op de versiertoer. Hij had direct contact met een Hollandse blonde schone. Niet lang nadat we opgestegen waren, deelden ze samen een vliegtuigstoel en nog veel meer....