Georgens eerste vakantie - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Georgens eerste vakantie - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Georgens eerste vakantie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

13 Juni 2010 | Nederland, Heerlen

Een week geleden zaten we rond dit tijdstip in Friesland. Een minivakantie voor een goed doel. Friesland, om precies te zijn Leeuwarden, was the place to be. Betty (de vrijwilligster van Georgens in GLA) had namelijk het sportieve plan opgevat om deelnemers te werven, die met sponsorgeld mee konden rennen in de Marathon van Leeuwarden. Papa Rob van Ziggy en Maurice zouden voor het goede doel in Haïti hun beste beentje voor gaan zetten en wij moeders met zonen zouden hen wel even mentaal over de finish helpen. Afijn, zaterdag 4 juni werden vroeg in de ochtend de tassen gepakt, de picknickmand gevuld en de auto ingeladen. Op naar Friesland. In de auto hebben we Georgens verteld dat we op vakantie naar Betty gingen en dat zijn vriendje Ziggy ook mee zou gaan. Hij zat stralend op de achterbank en vertelde honderd uit. Na 3 kwartier vielen de luikjes dicht en konden we even lekker doorrijden. Na 2 uur was het tijd voor een pitstop. Georgens vond het maar wat boeiend om tussen de grote vrachtauto’s, motoren en oldtimers zijn broodje op te peuzelen. Helemaal stoer was het om met papa even tegen een boompje aan te plassen. Tja, dat hoort toch echt wel bij een pauze langs de snelweg zullen we maar zeggen.

Na een halfuurtje eten en autobaan gymnastiek (armen en benen zwaaien hoort daarbij) mochten we wel weer de auto in vond Georgens. Op richting noorden des lands. Binnen 4 uur waren we in Leeuwarden en moesten we op zoek naar het inschrijflokaal voor de loop. Toen we de locatie met hulp van Betty, gevonden hadden, bleek tot grote schrik van Maurice dat ze net de laatste nummers voor de loop van 5 en 10 km hadden uitgegeven. De mannen aan de balie waren niet over te halen om iets te regelen….Regels zijn regels… 4 uur gereden voor de sponsorloop en dan op de valreep niet kunnen deelnemen… Dat was wel even heel zuur. Dan maar alle munten en kaarten op Rob zetten, volgende keer beter.

Inmiddels waren onze vrienden uit Panningen al op weg richting B&B de witte klok in een klein dorpje grenzend aan Leeuwarden. Die zochten we dus ook snel maar op om dit minder leuke nieuws te vertellen. Eerlijk is eerlijk, de tocht was zeker niet voor niets geweest. We kwamen in een prachtig klein dorpje aan en werden hartelijk verwelkomd door Ziggy, hondje Philly, Rob en Marina. Even de kamers verkennen en de jongens vertellen dat ze hier vannacht samen met ons zouden slapen en vervolgens heerlijk even bijkomen op een terrasje aan het water.

De jongens vermaakten zich prima met de grote mand met speelgoed die door de aardige dame van het eetcafé meteen werd aangeboden. Dat was even lekker bijkomen van de trip. De eerste trek werd gestild met een bord snacks (36 stuks!) en een lekker wijntje of biertje smaakte daar wonderwel bij. Het zonnetje scheen en tevreden namen we de omgeving van het dorpje even lekker in ons op. Het eetcafé bleek tevens een prima basis om ’s avonds met de jongens een hapje te eten. Betty kwam gezellig aanschuiven en toen was het even een kleine reünie zomaar op een lente-avond in juni.

Wel spannend zo’n eerste avond in een ander bedje en op een andere plek. Georgens vond het geen probleem. Hij was moe van het spelen, alle indrukken, en had zijn buikje vol. Hij viel al snel als een blok in slaap. De klokken in de grote toren boven de B&B die elk uur van zich lieten horen konden hem niet wekken. Ons mannetje sliep lekker door tot de volgende ochtend het kletterende water van de douche hem wakker maakte.

De goed gevulde picknickmanden die we besteld hadden werden met applaus ontvangen. Een prima start van de dag. Om 9 uur reden we vol spanning richting parcours. Rob was in topvorm na het stevige ontbijt en de peptalk van Ziggy en Georgens. Op naar de locatie. Een van de zijstraatjes in Leeuwarden kleurde zich spontaan in record tempo roze! Gehuld in sponsorshirts werd er een groepsfoto genomen en toen moest iedereen aan het werk! Wij installeerden ons met hond en kids langs het parcours en joelden iedereen enthousiast toe. Het was vreselijk heet. De deelnemers leverden echt een topprestatie. Rob kwam met een mooie tijd binnen evenals Betty en Tineke. We waren super trots op deze kanjers.

De dag was nog maar net aangebroken dus besloten we om lekker even te lunchen in het aangrenzende park bij het water. Georgens was inmiddels wel toe aan een dutje en trok zich discreet terug in zijn buggy. Ziggy speelde lekker op het springkussen en na een uurtje konden de mannetjes weer lekker samen stoeien en spelen. Het waterpistooltje van Ziggy was de “hit”van de dag. Er werd menig robbertje gevochten om dit stoere wapen en allemaal kregen we een waterbad. Hond Philly bekeek het allemaal van een afstandje en vond het wel prima.

De sfeer in Leeuwarden was uitermate ontspannen en het park had zoveel meer te bieden. Even verderop installeerde een band zich voor een optreden. Een terrasje met een koel drankje was wel heel aanlokkelijk. Zo sloten we de dag gezellig af en rond de klok van vier uur vatten we het plan op om weer naar het Zuiden af te zakken. Nog even een vet visje bij de kraam aan het water en de jongens namen weer hartelijk afscheid van elkaar. Beiden in de Volvo gestapt en zwaaien maar! Een gezellig weekend zat er op. Je zag Georgens denken… vakantie is zo slecht nog niet. En daar zijn wij het helemaal mee eens.

• 14 Juni 2010 - 08:59

Anita Geuze:

Geweldig,hopelijk hebben jullie wat verdiend voor Haiti!Leuk inatiatief

• 14 Juni 2010 - 17:18

Jeanne,Ron & Dilini:

Ooooo wat jammer dat Maurice niet mee heeft kunnen lopen. Maar zo te lezen hebben jullie toch een heel leuk weekend (mini vakantie) gehad. En zo te lezen ging het ook goed met Georgens de eerste keer uit slapen. Op naar de eerste grote vakantie!!!!

Heel veel zonnige groetjes en tot gauw

Dikke kus frum us

• 15 Juni 2010 - 19:53

Evromono:

Wat een super weekend. Susteren geniet helemaal mee.

Tot gauw,

Roger, Monique en de remmele