2011 begint goed - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu 2011 begint goed - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

2011 begint goed

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

10 Februari 2011 | Nederland, Heerlen

Het nieuwe jaar begon een beetje turbulent. Moeders kreeg een nieuw werkschema en daar moest Georgens ook weer even aan wennen. Wel naar de kinderopvang, niet naar de kinderopvang. Wie brengt, wie haalt? Vroeg uit de veren daar houdt mijnheer niet zo van. Effe in het ritme komen dus met z’n allen. Georgens sputterde en pruttelde wat de eerste weken maar het ging al snel weer allemaal volgens schema. Vooral ook omdat we volgens Georgens allemaal werken ( hij ook op Kakelbont) om een helikopter te kopen. Natuurlijk je moet tenslotte toch weten waarvoor je het doet! Zo af en toe is er nog eens een dagje dat het niet zo helemaal wil lukken en dan krijgt mama op haar werk een mailtje met volgende tekst:

Dag mama,

“nou alles was neeeee, vanmorgen…..geen boterham, papje dan? jahaaa pap!! pap maakt pap klaar, neeeeheee geen pap, melk, een beetje dan, neheeee warme melk, geen pap, wel pap suiker in de pap, ikke doen papa?Neehee ikke doen, meer suiker, geen pap… wel pap. Bal mee naar kakalbont, niet mee naar Kakelbont. Hee papa chocolade in koelkast, Georgens nu chocolade. Neeheee Georgens strakjes, enz enz…
hij kijkt al uit naar vanmiddag, leuke dingen doen met mama ;-)

Groetjes,
“Pap”

Georgens is in januari met oma gestart op de muziekschool. Het programma van 10 weken heet “muziek op schoot”. Samen met de andere kindjes en oma heeft Georgens heel veel lol. Ze zingen, maken muziek en doen spelletjes alles onder leiding van een enthousiaste juf met accordeon. Ze hebben altijd hele verhalen ’s avonds aan tafel. Van wekkers die onder kranten tikken tot tennissen op muziek met ballonnen. Het gaat onze fantasie vaak te boven maar geweldig dat is het zo blijkt.

Een paar weken geleden werden er op het kinderdagverblijf foto’s gemaakt. Georgens zou natuurlijk ook op de kiek gaan net als de rest. We maakten er niet veel woorden aan vuil omdat dit een van de grootste hobby’s van ons binkje is. Zodra er ook maar een camera in de buurt is zet hij z’n “prodent smile” op en moet hij 5 sec. daarna meteen de foto terugzien. We waren dan ook hoogst verbaasd om te horen dat Georgens bij de fotosessie in huilen was uitgebarsten en niet op de foto wilde. Uiteindelijk hebben de juffen alle trucs uit de kast moeten halen om hem lachend op de foto te krijgen. Geloof het of niet staat er toch weer met een brede grijns op.

• 11 Februari 2011 - 08:43

Marlies Frissen:

hoe een kind je blijft verrassen en hoe verrassend je eigen reacties daarop zijn :-)

• 14 April 2011 - 16:39

Anita Geuze:

wat wordt hij groot!!!!!!!!!!Knappe jongen!En mams weer aan het werk...super