Een witte kerst in 2010 - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu Een witte kerst in 2010 - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Mireille Caubo - WaarBenJij.nu

Een witte kerst in 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mireille

09 Februari 2011 | Nederland, Heerlen

Dit jaar hebben we een legendarische witte kerst. En dan ook niet zomaar een witte kerst maar er ligt een laag sneeuw van wel 35 cm dik. Het is een prachtig gezicht. Alles maar dan ook werkelijk alles is gehuld in een dikke, smetteloos witte deken. Het zag er zelfs bijna na uit dat iedereen kerst zonder familie zou vieren omdat door de sneeuw en daarmee gepaarde gladheid een weeralarm werd afgegeven. Gelukkig hebben we iedereen die ons lief is kunnen knuffelen met de feestdagen.

Ook dit feest heeft Georgens voor de 2e maal in Nederland ervaren en beleefd. Georgens genoot van alle gezelligheid. Samen aan tafel en dan na elk gerechtje een pakje uitpakken is heel spannend. Het geduld werd wel regelmatig op de proef gesteld. Toch hielden Kieke en Georgens zich kerstavond absoluut kranig ;-) Ze kletsten en zongen, kleurden en bouwden. De mooi gedekte tafel werd tot het hoofdgerecht nog helemaal intact gehouden. Onder de boom lagen de pakjes en Georgens en Kieke hielpen samen erg goed met het uitdelen van de pakjes. Ellis en mama konden tussen de gangen door zelfs nog meegenieten van de twee kerstbengeltjes die samen torentjes bouwden. Om 20.30 uur vielen de luikjes dicht en gingen Georgens en Kieke naar boven. Samen tandjes poetsen en de pyama’s aan. De kleine muis in het logeerbedje en Georgens in zijn eigen holletje. Om 21.00 uur was het stil en begon de surprise ronde voor de volwassenen. Richard kreeg weer eens een doos vol grappen en grollen. Wie is die kerstman toch die Sinterklaasdsurprises onder de kerstboom legt….? Een zekere M. te H. brildragend en boven de 1.90 m. Rararara… :)

We rolden weer van het ene feest in het andere. Kerstochtend stond rond 11.00 uur een heerlijke brunch op het programma in Kerkrade. Ellis had de tafel helemaal in het thema "zilver" opgedekt. Met al dat lekkers op tafel konden we niet langer meer wachten. Een champagnetoost op een gezellige brunch en toen was het smikkelen geblazen. De kerstman had ook hier heel wat verrassingen in petto. Gelukkig waren er ook een aantal spelletjes bij zodat we binnen de kortste keren allemaal druk in de weer waren met “Ezeltje strek je” en "electro".

De sneeuw lokte ons rond het middaguur naar buiten. We pakten de slee en liepen de straat uit richting bos. Onderweg hielpen we gestrande automobilisten nog hier en daar een handje om veilig de wijk uit te rijden. De sneeuw lag nog steeds 15 cm dik op de straten. Op zoek naar een leuke berg om sleetje te rijden. Werd ik nog eens ouderwets door mijn zus met sneeuw “ingepeperd” Georgens en Kieke schreeuwden het uit van plezier en angst! Immers we zagen er na een revanche van mijn kant, allebei uit als 2 verschrikkelijke sneeuwvrouwen.

Op de terugweg bleek ons mannetje opeens ontroostbaar. Hij was zooo moe riep hij steeds maar. Thuis bleek waarom. Inmiddels had Georgy flinke verhoging en voelde hij zich met het uur ellendiger. Thuisgekomen hebben we hem met een zetpilletje in bed gelegd. Na een onrustige nacht moesten we ook nog richting Sittard. Op de valreep werd er besloten dat we 2e kerstdag bij oma Tonny zouden doorbrengen. Met een ziek kind, tassen vol eten en accessoires vertrokken we vol goede moed richting Sittard. Georgens wilde alleen maar op de bank liggen en kijken naar zijn neefjes. Papa en mama doken samen met de rest de keuken in en a la improvise kwam daar even later toch nog een soort van kerstdineetje op tafel.
Eind goed al goed.

Georgens bleef nog even grieperig en stak vervolgens ook mij en Maurice weer aan. Ik moest dan ook verstek laten gaan bij ons traditionele sleetje rijden met de Steentjes. Natuurlijk was dat jammer maar ook weer praktisch want op die manier had ik de handen vrij om de catering te verzorgen! Iedereen genoot dit keer van snelle heuvel bij het Aambos. Net even anders dan vorig jaar maar niet minder spectaculair volgens de overlevering! De warme chocomel, soep en broodjes worst gingen er dan ook goed in bij thuiskomst. Als er nog mensen twijfelen over wonen in het centrum, niet doen. Het is hier groener dan groen. Binnen 5 minuten zitten we hier in het bos, bij prachtige visvijvers of zelfs in de uitlopers van de Brunssummerheide.